1695 oude auto kenteken L-932

Plaats reactie
Arnold Tak

1695 oude auto kenteken L-932

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
op achterzijde met pen: Moorselaar Utr.
de kaart kan mogelijk iets te maken hebben met militair kamp Naarden
Bijlagen
1695.jpg
1695.jpg (154 KiB) 1624 keer bekeken
Dennis
Senior Zoeker

Bericht door Dennis »

Letter L is in ieder geval provincie Utrecht.
jan spoolder
Senior Zoeker

Bericht door jan spoolder »

W. van Moorselaar, chauffeur bij de Utrechtsche Taxi en Automobiel Maatschappij UTAM, vestigde zich volgens Utrechts Nieuwsblad 13-2-1915 in Utrecht aan de Predikherenstraat 21, komend van Breukelen-Sint Pieter. De Utam had een kantoor aan de Nobelstraat en de taxigarage was aan de Ridderschapstraat, beide in de binnenstad, dus daar is dit niet. Misschien is dit een soort reclamefoto met een nieuwe automobiel, gemaakt even buiten Utrecht? Arnold, weet jij misschien nog wat die link met Naarden zou zijn?
Arnold Tak

reactie Arnold aan Jan Spoolder

Jan, ik heb de kaart er nog even bijgepakt, maar waar ik dat kamp Naarden vandaan heb, ik zou het nu niet meer weten. Ik denk dat de verkoper mij dat destijds heeft gezegd en ik het er om die reden heb bij vermeld.
Theo.B.
Senior Zoeker

Bericht door Theo.B. »

Deze auto stond op naam van Johannes Blooker, villa Zandbergen, Amersfoortsche Straatweg in Huis ter Heide. (okt 1910)
Maar of het daar ook is....
Arnold Tak

Huis ter Heide

omdat ik nooit het idee heb gehad dat deze fotokaart zou worden gelokaliseerd, verplaats ik hem naar 'opgelost". We hebben inmiddels mogen vernemen wie de chauffeur is en wie de eigenaar van de auto. Een juiste plaatsbepaling is nu eenmaal onmogelijk. Ik dank Jan Spoolder en Theo heel hartelijk voor de aangedragen informatie. Daarmee betekent deze fotokaart nu heel veel meer voor me dan dat het alleen een auto met manspersoon zou zijn geweest.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Utrecht”