0066 g pand met bordes/balkon op vijf zuilen
-
0066 g pand met bordes/balkon op vijf zuilen
pand heeft dakplaten, wijst dit in de richting van noord-Nederland?
de foto is van J. Coerdès uit Baarn
de foto is van J. Coerdès uit Baarn
- Bijlagen
-
- 0066 g baarn - wilfred.jpg (132.62 KiB) 1891 keer bekeken
-
- Senior Zoeker
Volgens mij kijken we op de achterkant , de voorkant kan een mooie entree hebben .
vast staat voor mij dat de trap er later geplaatst is , mogelijk als een soort noodtrap of entree naar een aparte bedrijfsruimte .
Ook het gemis van decoratie doet denken aan een bedrijf gebruik van dit pand .
mijn schatting dat deze foto naoorlogs is lijkt te kloppen ..adresboek 1947 geeft de fotograaf /wonend op de eemnesserweg te baarn
Het sparretje links wijst op zandgrond
Weinig raam en veel muur , het zal binnen donker geweest zijn .
Volgens mij kan dit pand best in omgeving baarn / gooi staan en dan kort buiten een stad op een uitvalsweg ..
hilversum/Utrecht /zeist ?
Doordat we de achterkant zien herkennen we dit pand niet , we moeten er een voorkant bij denken ?
vast staat voor mij dat de trap er later geplaatst is , mogelijk als een soort noodtrap of entree naar een aparte bedrijfsruimte .
Ook het gemis van decoratie doet denken aan een bedrijf gebruik van dit pand .
mijn schatting dat deze foto naoorlogs is lijkt te kloppen ..adresboek 1947 geeft de fotograaf /wonend op de eemnesserweg te baarn
Het sparretje links wijst op zandgrond
Weinig raam en veel muur , het zal binnen donker geweest zijn .
Volgens mij kan dit pand best in omgeving baarn / gooi staan en dan kort buiten een stad op een uitvalsweg ..
hilversum/Utrecht /zeist ?
Doordat we de achterkant zien herkennen we dit pand niet , we moeten er een voorkant bij denken ?
-
HERKANSING detailscan
Sander, hierbij nog een detailscan
nu ik het pand nog iets beter bekijk door een loep, zie ik allemaal ledikanten binnen staan
als je door de bovenste 3 ramen kijkt, links van het bordes, zie je ze
waar staat een eerste etage vol met bedden?
ziekenhuis, kostschool, kazerne, opvangtehuis, seminarie?
ik dacht eerst aan een raadhuis/gemeentehuis/stadhuis maar dat idee moet ik nu maar laten varen
nu ik het pand nog iets beter bekijk door een loep, zie ik allemaal ledikanten binnen staan
als je door de bovenste 3 ramen kijkt, links van het bordes, zie je ze
waar staat een eerste etage vol met bedden?
ziekenhuis, kostschool, kazerne, opvangtehuis, seminarie?
ik dacht eerst aan een raadhuis/gemeentehuis/stadhuis maar dat idee moet ik nu maar laten varen
- Bijlagen
-
- 0066ga.jpg (194.69 KiB) 1675 keer bekeken
-
- 0066gb.jpg (159.57 KiB) 1654 keer bekeken
-
- Senior Zoeker
De bedden geven de meeste kans op een kostschool of een hersteloord.
een ziekenhuis of kazerne lijkt mij ea te klein voor .
Kun je zien of de onderkant van de schoorstenen uit grote stukken natuursteen zijn opgebouwd , het lijkt mij geen baksteen ..
de vierkante vorm van het gebouw in combinatie van op elke hoek een flinke schoorsteen is het voornaamste herkeningspunt
Indien dit de achterkant is zou je aan de voorkant een fronton kunnen verwachten ?
een ziekenhuis of kazerne lijkt mij ea te klein voor .
Kun je zien of de onderkant van de schoorstenen uit grote stukken natuursteen zijn opgebouwd , het lijkt mij geen baksteen ..
de vierkante vorm van het gebouw in combinatie van op elke hoek een flinke schoorsteen is het voornaamste herkeningspunt
Indien dit de achterkant is zou je aan de voorkant een fronton kunnen verwachten ?
-
- Senior Zoeker
Deze foto lijkt me niet naoorlogs, maar interbellum. Ik schat jaren 1920. Vlaams steensverband. Niks Noord-Nederlands. De foto is gemaakt kort na oplevering van het huis. Het balkon met de Dorische zuilen is er waarschijnlijk niet later aangezet, maar de brandtrap wel, op last van de brandweer. Een aandoenlijk stuk kromme-tenen-architectuur. Het zou me dan ook niet verbazen als het niet meer bestaat.
-
Soest, herstellingsoord trein 8.28 "Vosseveld"
leuk verhaal -> lees! Vandaag was ik ondanks de slecht weer voorspellingen toch naar de beurs in Akersloot gegaan, waar ik o.a. ook Sander van Wijngaarden zag. Op een gegeven moment komt hij met een triomfantelijk gezicht met bijgeplaatste kaart aanlopen. "Ik heb weer een zoekplaatje van je opgelost". En inderdaad, hij had ZP-tje 0066g dus goed in zijn hoofd opgeslagen. Perfect, Sander. Klasse. Ik heb de kaart als bewijsmateriaal maar voor mijn gast bijgekocht.
Wat trein 8.28 betekent blijft nog een raadsel.
Wat trein 8.28 betekent blijft nog een raadsel.
- Bijlagen
-
- 0066gc.jpg (211.24 KiB) 1726 keer bekeken
-
- Senior Zoeker
-
- Senior Zoeker
-
- Senior Zoeker
"Trein 8.28 H.IJ.S.M." was de weldadigheidsvereniging die tot oprichting kwam van de Vosseveld. Diverse artikelen hierover in de Leeuwarder Courant.
Momenteel nog in gebruik door het U.M.C..
http://www.umcutrecht.nl/NR/rdonlyres/1 ... seveld.pdf
Momenteel nog in gebruik door het U.M.C..
http://www.umcutrecht.nl/NR/rdonlyres/1 ... seveld.pdf
-
- Senior Zoeker