1797g man bij auto

Plaats reactie
Arnold Tak

1797g man bij auto

Bericht door Arnold Tak »

ongelopen fotokaart op POST CARD
G = Noord-Holland
Bijlagen
1797g.jpg
1797g.jpg (141.03 KiB) 1420 keer bekeken
Ingrid
Senior Zoeker

Bericht door Ingrid »

Het rechterportier van de wagen staat open en gezien de pose lijkt de figuur op de voorgrond vergeten te hebben het te sluiten. Als hij als passagier in deze wagen zat, denk ik dat mag worden aangenomen dat de auto niet ver van huis was. Zelfs een boer(enkinkel) zou bij een langere rit zijn klompen hebben verruild voor schoenen. Vanuit die optiek is het dus Noord-Holland. Maar het kan natuurlijk ook heel goed ergens anders in Nederland zijn, waar de eigenaar van de auto toevallig klompendragende vrienden, kennissen of familie had.
Ruud v.d.Aakster

Man bij Auto

Bericht door Ruud v.d.Aakster »

Niet iedereen die klompen draagt is een boerenkinkel, mooi historisch woord overigens.
Ik draag ze ook, als vrijwillig molenaar vind ik het heel comfortabel en veilig.
De pedalen van de oudere auto's stonden vroeger wat ruimer uit elkaar.
En met klompen is het ook best wel goed autorijden, als je niets anders draagt weet je niet beter.
Hoorn, Enkhuizen, Medemblik ?
Zeker geen Alkmaar.
jan lemmens
Senior Zoeker

Bericht door jan lemmens »

Deze man en auto staan in de Loet en Bierkade in Schagen.

Beeldbank Noord-Holland: Identificatie 49377
Ingrid
Senior Zoeker

Bericht door Ingrid »

Ruud v.d.Aakster schreef: een boerenkinkel, mooi historisch woord.
Tja, daarom gebruikte ik het ook, zij het tussen haakjes: 'boer(eninkel)'. Als historicus geniet ik van dergelijke omschrijvingen. Sorry als ik je heb beledigd Ruud, maar een 'boer' dekte veel van de 'agrarische en aanverwante beroepen'. Overigens loop ook ik op klompen, al is het dan een wat modernere versie. En ja, vaak ook achter het stuur.
Niet geregistreerd

Schagen, Landbouwstraat

Bericht door Niet geregistreerd »

Jan, je bent warm, maar het is de Landbouwstraat in Schagen. Zie http://www.zijpermuseum.nl/cgi-bin/nies ... 81&iout=10.
Martin Snuverink
jan lemmens
Senior Zoeker

Bericht door jan lemmens »

Martin, je hebt volkomen gelijk. Ik had de tekst van de kaart moeten pakken en niet op de omschrijving van de beeldbank van het Noord-Hollands archief moeten afgaan. De teksten kloppen niet bij de foto's, want dan hat de straat vijf keer anders geheten.
Arnold Tak

Schagen, Landbouwstraat

Bericht door Arnold Tak »

Jan en Martin, hoe was dat Nederlandse gezegde ook alweer? Twee weten meer dan één? Dat is op deze oplossing zeker van toepassing. Jan, je was er ontzettend dichtbij (je werd wel op het verkeerde been gezet natuurlijk), Martin was de man van de puntjes op de i. Heren, het was mij wederom een waar genoegen. Gigantisch bedankt.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Noord-Holland”