1820 Feijenoordsupporters, maar waar precies?

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17393
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1820 Feijenoordsupporters, maar waar precies?

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart van
Fotobureau "ALFO" Admiraliteitskade 78, Rotterdam
de foto zou heel goed daar in de buurt genomen kunnen zijn, op de achtergrond een schip VOLHARDING
wat bij mij vragen oproept is dit:
ik zie vlaggen of vaantjes van Internazionale, Bologna, Juventus en AC Milaan
wie helpt?
waaraan wordt gebouwd?
Bijlagen
1820.jpg
1820.jpg (185.86 KiB) 960 keer bekeken
Niet geregistreerd

Admiraliteitskade, Boerengat en 's Lands werf

Bericht door Niet geregistreerd »

Arnold, de foto is genomen op de Admiraliteitskade in zuidelijke richting. We zien aan de overkant 's Lands Werf met twee van de drie flatgebouwen in aanbouw. Erachter loopt de Maasboulevard. Alles is met streetview duidelijk na te gaan.
Ik vermoed dat de foto is genomen in mei 1963, de tijd dat Feijenoord (toen nog met ij) voor de halve finale van de Europacup 1 naar Benfica (Lissabon) ging met het supportersschip de Waterman, dat tevens als hotel dienden. Allerlei artiesten gingen mee. Het moet een vermakelijke boel zijn geweest. Helaas verloor Feijenoord met 3-1 en werd uitgeschakeld na de eerdere 0-0 in Rotterdam.
Groeten van Martin Snuverink
Arnold Tak
Berichten: 17393
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Rotterdam, Admiraliteitskade, Boerengat en 's-Lands werf

Bericht door Arnold Tak »

Martin, mooi dat je door de nieuwbouw hebt weten 'heen te kijken'. Omdat men aan het bouwen was, herkende ik het niet. Maar nu valt het kwartje. Bedankt. Voetbal was toen nog echt een familieaangelegenheid met een verklede pop en al, zoals te zien valt. Wat is het klimaat rond voetbalwedstrijden sinds die tijd afgrijselijk gedaald en zijn we nu op een punt aangeland dat een fatsoenlijk mens zich liever niet meer in een stadion vertoont. Je wilt toch niet worden geassocieerd met die lui ondanks dat je het voetbalspel een warm hart toedraagt. "Vroeger was alles beter" daar wordt dikwijks badinerend over gesproken, maar voor het merendeel van het huidige voetbalpubliek geldt dat zeker. Tolerantie, "dat moet je maar accepteren" en je kop in het zand steken, daar zijn onze heren politici heel goed in. En zeker als er weer moet worden gekozen .....
Maar nu ga ik stoppen.
Oh ja, Martin, reuze bedankt natuurlijk, ook voor de aanvullende informatie.
Niet geregistreerd

Bericht door Niet geregistreerd »

Arnold, ik ben het niet helemaal met je eens over dat voetbal. Tot mijn eigen verbazing komen er meer toeschouwers naar de eredivisiecompetitie dan ik ooit heb meegemaakt. Op het overgrote merendeel van het publiek valt weinig tot niets aan te merken. Het is maar een heel klein deel dat het voor de rest verpest en alleen dit kleine deel speelt het klaar om bijzonder op te vallen. Jammer.
Hartelijke groet, Martin Snuverink
Arnold Tak
Berichten: 17393
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

voetbalsupporters = steunen van je club

Bericht door Arnold Tak »

Martin, wanneer ben jij voor het laatst in een stadion geweest? Je haalt kwantiteit en kwaliteit door elkaar, maar dat neem ik je niet kwalijk.
als hele tribunes, dus duizenden mensen een scheidsrechter verbaal dwingen om een wedstrijd te staken, in hoeverre kun je dan spreken van supporters? Mensen met een IQ meer dan dat van vol pillen en drank zittende heethoofden zouden er toch nooit op uit zijn dat hun club financieel schade leidt of puntenaftrek riskeert?
Maar laten we de discussie maar hier beëindigen, want ik denk dat onze denkwerelden op dit punt een weinig uit elkaar lopen. En ... ik waardeer je te zeer om hiervan een splijtzwam te maken.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”