1835 Rotterdam mog. bij een singel

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17393
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1835 Rotterdam mog. bij een singel

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
rechts huisnummer 74, dus de zuid- of oostzijde van een straat/weg/laan/singel
in mijn ogen een bouwstijl van rond de vorige eeuwwisseling dus 1900-1905
kan dus niet ver van het centrum van een kern zijn
de brede voetweg op de voorgrond doet mij denken aan een sitauatie met een singel in je rug
ik heb de kaart vandaag opgeduikeld en een man van zuid liet uit zijn mond vallen: lijkt op de Boergoensevliet, maar ik heb het met mijn boeken niet kunnen bewijzen (dus in dat geval in de buurt van de kern Charlois)
Bijlagen
1835.jpg
1835.jpg (131.45 KiB) 881 keer bekeken
1835a.jpg
1835a.jpg (95.22 KiB) 851 keer bekeken
1835b.jpg
1835b.jpg (91.5 KiB) 854 keer bekeken
Dik
Senior Zoeker
Berichten: 740
Lid geworden op: za mar 15, 2008 10:29 pm

Bericht door Dik »

Dit is de Essenlaan in Rotterdam.

zie streetview: http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 3,,0,-8.07
Arnold Tak
Berichten: 17393
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Rotterdam, Essenlaan

Bericht door Arnold Tak »

Dik Kralt, je maakt me heel erg gelukkig. Ik heb afgelopen dinsdag deze kaart gekocht waarbij het vermoeden bestond dat het "op Zuid" zou zijn. Maar ... gelukkig is de straat van deze afbeelding in Kralingen te vinden en gevoelsmatig heb ik daar meer mee, dus ik ben heel blij met je oplossing en extra blij dat het daar is.
Trouwens, ik moest echt goed kijken naar je bewijsopname, want aan één van de panden is flink 'gesleuteld'. Des te knapper is het dat je je niet van de wijs hebt laten brengen en ook dat je je niet op het verkeerde been door mij hebt laten zetten. Dik, ontzettend reuze bedankt. Ik had je oplossing gisteren om een uurtje of half 3 's nachts gelezen, had geen puf meer om te reageren, maar ben gelukzalig mijn bedje in gerold. Dank, dank, dank.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”