belijnde ongelopen fotokaart
helaas is de opname niet goed scherp
wat zouden dat voor pakken/rollen zijn?
wat is dat voor apparaat rechts? een transportband?
links op de voorgrond nog een ondefineerbaar gebruiksvoorwerp
het lijkt wel in de buurt van een havengebied met de grote kranen op de achtergrond
een oud industriegebied, waarvan de molen nog getuigenis aflegt?
echt een zoekplaatje
1927 arbeiders in de buurt van water, molen op achtergrond
-
1927 arbeiders in de buurt van water, molen op achtergrond
- Bijlagen
-
- 1927.jpg (141.81 KiB) 1283 keer bekeken
-
- 1927a.jpg (55.53 KiB) 1194 keer bekeken
-
- 1927b.jpg (72.87 KiB) 1207 keer bekeken
-
- Senior Zoeker
Amsterdam?
De molen doet mij denken aan de nog bestaande korenmolen 'De Bloem' aan de Haarlemmerweg in Amsterdam. De foto zou dan vanuit de richting van de markthallen genomen kunnen zijn, maar dat laat ik aan de Amsterdamkenners over.
Van Martin Snuverink
Aangenomen dat Erwin de molen correct herkend heeft, zien we rechts bij het bosje de begraafplaats Vredenhof. Voor ons zien we het Westelijke Marktkanaal, pril of nog in aanleg, met op de achtergrond de nog nieuwe huizenblokken aan of bij de Bos en Lommerweg.
Het terrein waarop de fotograaf staat werd de Groothandelsmarkt.
Ik vermoed dat hier balen turfstrooisel worden losgemaakt en op een transportband worden vermalen en overgebracht in een opslag- of transportmiddel.
De afmetingen van turfstrooiselbalen lopen uiteen. Klazienaveen leverde balen van 102 x 85 x 62 cm3, wat neerkomt op 537 dm3 (liter), dus ruim een halve kuub. Deze maat klopt wel ongeveer met die van de baal tussen de mannen.
De foto moet dateren uit begin jaren 1930.
Het terrein waarop de fotograaf staat werd de Groothandelsmarkt.
Ik vermoed dat hier balen turfstrooisel worden losgemaakt en op een transportband worden vermalen en overgebracht in een opslag- of transportmiddel.
De afmetingen van turfstrooiselbalen lopen uiteen. Klazienaveen leverde balen van 102 x 85 x 62 cm3, wat neerkomt op 537 dm3 (liter), dus ruim een halve kuub. Deze maat klopt wel ongeveer met die van de baal tussen de mannen.
De foto moet dateren uit begin jaren 1930.
-
- Senior Zoeker
-
Amsterdam, Westelijk Marktkanaal met molen De Bloem
Erwin, Martin en Rien, ondanks dat het een wat vage afbeelding is, zijn jullie er toch in geslaagd om met meer dan tevredenstellende informatie en de oplossing te komen. Jullie begrijpen: mijn dank is weer uitbundig. Hartelijk bedankt!