0027 straat met rijwielstalling in vermoedelijk Schiedam

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17393
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0027 straat met rijwielstalling in vermoedelijk Schiedam

Bericht door Arnold Tak »

vermoedelijk Schiedam, met een paar ovale huisnummerbordjes van links naar rechts huisnummers 11 naar 21b. Oneven nummers lopen in Rotterdam van rechts naar links oplopend. Lantaarnpaal is van Schiedams model en heeft nummer 2.
Bijlagen
27 intro 4.JPG
27 intro 4.JPG (166.26 KiB) 1091 keer bekeken
Ruud Poels
Junior Zoeker
Berichten: 3
Lid geworden op: di mar 11, 2008 11:10 pm

straat met puntgevels en rijwielstalling

Bericht door Ruud Poels »

Dergelijke baksteenbouw komt wel voor in Schiedam. Ook de straatlantaarn is ontegenzeggelijk van Schiedams model. Maar nergens in Schiedam werden dergelijke bakstenen gevels gecombineerd met puntgevels en loodrecht op de gevel staande zadeldaken. Overal zijn de gevels van gebouwen uit die tijd voorzien van horizontale gevelbeëindigingen, platte daken, dakgoten en dakkapellen en soms met hier en daar als onderbreking een puntgevel. Vooralsnog moet ik concluderen dat deze foto niet in Schiedam gemaakt kan zijn.
Een tweede aanwijzing dat dit geen Schiedam kan zijn is, dat weliswaar geheel rechts een ovaal nummerbord aanwezig is (indertijd alom in Schiedam aan de gevels), maar dat de andere bordjes rechthoekig zijn.
Wim
Senior Zoeker
Berichten: 770
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:55 am

Rotterdam

Bericht door Wim »

Ik was hier helemaal niet naar op zoek maar plotseling kwamen ze in beeld:

http://www.bing.com/maps/?v=2&cp=snqmt7 ... 0Rotterdam

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 8,,0,-6.95

Dit is nu de even zijde van de Baroniestraat in Rotterdam.
Arnold Tak
Berichten: 17393
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Rotterdam, Baroniestraat

Bericht door Arnold Tak »

Wim, wat een verrassende vondst. Ik ken deze buurt nauwelijks tot niet en de straat al helemaal niet. Wist niet eens dat die straatnaam daar bestond. Ben er nooit geweest. Des te verbaasder ben ik dan ook dat je met de oplossing komt en dan nog wel bij toeval. Dan moet je de afbeelding natuurlijk wel goed ergens tussen je oren hebben opgeslagen gehad. Ook curieus is de overgang van oneven naar even huisnummers. Al met al: een grote surprise. Reuze bedankt. Weer een oud plaatje op de juiste plek.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”