4454g voetbalelftal in de bloemen, hoogstwsch. Rotterdam HAV

Plaats reactie
Arnold Tak

4454g voetbalelftal in de bloemen, hoogstwsch. Rotterdam HAV

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
stempeltje achterop van de fotograaf (Goudscherijweg 101 is het Crooswijkse deel)
hert lijkt of er een sintelbaan om het voetbalveld ligt
natuurlijk denk je in eerste instantie aan het Schuttersveld, maar lag daar geen koolas?
wat is dat voor een afdak rechts?
Bijlagen
4455g.jpg
4455ga.jpeg
4455gb.jpeg
Swier
Zoeker

Rotterdam

Bericht door Swier »

Volgens mij is dit de Excercitiestraat te Rotterdam. Let op de ramen (aantal, Breedte) en hoogte van de daken.
https://www.google.nl/maps/@51.9348243, ... 56!6m1!1e1
harm kramer
Senior Zoeker

rotterdam

Bericht door harm kramer »

ik denk dat Swier met z`n aanwijzing Exercitiestraat goed zit.
de foto is naar mijn mening genomen vanaf het Schuttersveld (Exercitieveld) in de hoek bij de r k begraafplaats st Laurentius,
toen het crematorium en kinderhof en urnenveld nog niet aanwezig was en ook de nu nog bestaande singels (vijvers) aan de exercitiestraat nog niet waren aangelegd
een foto uit medio 1940, vanaf het Schuttersveld in de richting Schuttersstraat hoek Exercitiestraat met op de voorgrond de opgeslagen natuursteen ornamenten, verzameld uit het puin van het bombardement
zou eventueel als bewijs foto kunnen dienen.
Bijlagen
schut.jpg
schut.jpg (9.67 KiB) 1247 keer bekeken
harm kramer
Senior Zoeker

4454g voetbalelftal nieuw bewijs foto exercitiestraat rotterdam

foto van exercitiestraat rotterdam. links 5 panden met drie raampartijen ,dan 2 lagere panden met twee raampartijen, en 2panden met plat dak. jammer dat takken van bomen iets van de gebouwen aan het zicht onttrekken. toch lijkt mij dit de achtergrond van zoekplaatje 4454g.
Bijlagen
004.jpg
harm kramer
Senior Zoeker

zoekplaatje 4454g voetbalelftal met bloemen

[quote="harm kramer"][ATTACH=CONFIG]9870[/ATTACH]

foto van exercitiestraat rotterdam. links 5 panden met drie raampartijen ,dan 2 lagere panden met twee raampartijen, en 2panden met plat dak. jammer dat takken van bomen iets van de gebouwen aan het zicht onttrekken. toch lijkt mij dit de achtergrond van zoekplaatje 4454g.
harm kramer
Senior Zoeker

4454g voetbalelftal in de bloemen

[quote][/QUOTE]foto van exercitiestraat Rotterdam. links 5 panden met drie raampartijen, dan 2 iets lagere panden met twee raampartijen, en 2 panden met platdak. jammer dat takken van bomen iets van de gebouwen aan het zicht onttrekken, toch lijkt mij dit de achtergrond van zoekplaatje 4454g.
Bijlagen
004.jpg
harm kramer
Senior Zoeker

zoeplaatje 4454g voetbalelftal in de bloemen

exercitiestraat rotterdam achtergrond woningen op bewijs foto komt overeen met woningen op zoekplaatje.
links 5 panden met drie raampartijen, dan 2 panden met twee raampartijen, en rechts 2woningen met platdak. jammer dat takken van iets van de gebouwen aan het zicht ontrekt.
Bijlagen
004.jpg
Arnold Tak

Rotterdam, Exercitiestraat

Bericht door Arnold Tak »

Harm, het plaatsen van je oplossing heeft even geduurd. Ik had dit zoekplaatje alweer teruggegeven aan de eigenaar en ik vond het moeilijk om zonder het origineel je aangedragen oplossing goed te beoordelen. Ik heb hem nu weer in handen. Maar het klopt als een bus. Perfect gezien. https://www.google.nl/maps/@51.9346569, ... 312!8i6656

Heel graag dank ik je hartelijk dat we weer hebben mogen meegenieten van je grote Rotterdam-kennis.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”