4847g huizen langs singel wsch. Rotterdam HAV
-
4847g huizen langs singel wsch. Rotterdam HAV
belijnde ongelopen fotokaart
ik dacht natuurlijk direct aan de Noordsingel, maar daar niet gevonden
als alternatief gekeken naar Crooswijksekade, Spiegelnisserkade, maar ook daar geen succes
voor de Noordsingel zijn de huizen misschien te eenvoudig, want daar wilde de gemeente wat luxueuzere woningen
deze arbeiderswoninkjes verschillen wel van elkaar qua uiterlijk, links horizontale banden in de gevel en extra versiering boven de ramen op de eerste etage
dat ontbreekt aan de panden rechts ervan
de straatlantaarn is onderweg van gas naar elektriciteit en mist de lantaarn bovenop
huisnummerbordjes onleesbaar
ik dacht natuurlijk direct aan de Noordsingel, maar daar niet gevonden
als alternatief gekeken naar Crooswijksekade, Spiegelnisserkade, maar ook daar geen succes
voor de Noordsingel zijn de huizen misschien te eenvoudig, want daar wilde de gemeente wat luxueuzere woningen
deze arbeiderswoninkjes verschillen wel van elkaar qua uiterlijk, links horizontale banden in de gevel en extra versiering boven de ramen op de eerste etage
dat ontbreekt aan de panden rechts ervan
de straatlantaarn is onderweg van gas naar elektriciteit en mist de lantaarn bovenop
huisnummerbordjes onleesbaar
-
- Senior Zoeker
4847G huizen langs singel
pandjes west zijde Noordsingel waarschijnlijk bij brand na bombardement mei 1940 verwoest.
zie foto`s uit verzameling Voet pon 642 panden westzijde en pon 649 schuilkelder-brand bombardement.
zie foto`s uit verzameling Voet pon 642 panden westzijde en pon 649 schuilkelder-brand bombardement.
-
- Senior Zoeker
-
- Senior Zoeker
-
- Senior Zoeker
4847g
hallo peter keuzepagina fotovanrotterdam.nl foto`s van rotterdam/prenten foto`s
Noordsingel foto pon642 pon649.
Noordsingel foto pon642 pon649.
-
- Senior Zoeker
-
- Senior Zoeker
-
- Senior Zoeker
-
- Senior Zoeker
-
zwarte vlek
Paul, ik heb de kaart er bijgepakt om te kijken of de zwarte vlek wellicht een indicatie oplevert. Nu is het mij al eerder opgevallen dat op fotokaarten aan de zijkant van die halfronde zwarte vlekjes zitten. Ik heb het vermoeden dat dat misschien klemmetjes waren die bij het ontwikkelen of afdrukken een functie hadden. Op deze afbeelding is het -voorzover ik kan zien- niet het begin van een brug. Dit is wel een zoekplaatje dat zijn geheim lang wenst vast te houden, hê?