belijnde ongelopen fotokaart
het vermoeden gaat uit naar noordelijk Nederland
5074 vrijstaande woning met naam boven de deur en schoorsteenplaten
-
-
- Senior Zoeker
Dit is zo te zien een dijkwoning (zie de afrol aan de zijkant) en die heb ik in de noordelijke provincies nog nooit gezien. Schoorsteenplaten komen overal voor, in de noordelijke provincies zijn ze vaak breder dan de schoorsteen, maar dat is hier niet het geval.
Misschien toch eerder in Zuid-Holland zoeken.
Wat staat er boven de deur? Adriaanse? Is daar met de loep nog meer van te maken?
Wit huisnummer op donkere ondergrond. 24? Is het met de loep nog beter te zien?
Misschien toch eerder in Zuid-Holland zoeken.
Wat staat er boven de deur? Adriaanse? Is daar met de loep nog meer van te maken?
Wit huisnummer op donkere ondergrond. 24? Is het met de loep nog beter te zien?
-
- Senior Zoeker
Boven de deur van de Boerderij staat "Akkerlust". Deze boerderij staat aan de Vlamingstraat 49 in Zoetermeer.
http://rijksmonumenten.nl/monument/4102 ... oetermeer/
http://rijksmonumenten.nl/monument/4102 ... oetermeer/
-
Zoetermeer, meer, meer, meer
Erwin, inderdaad, of de duvel ermee speelt. Weer een opgeloste kaart van Zoetermeer (trouwens mijn laatste werkplek, totdat ik ineens langs de zijlijn kwam te staan). Ik zal weer contact opnemen met mijn Zoetermeer-verzamelaar. Hopelijk kan ik hem weer een plezier doen. Hij was geboren aan de Zegwaartseweg, evenals zijn vader en is zelf al fors op leeftijd. Hij had mijn kaarten nooit eerder gezien. Ik heb zijn werkelijk prachtige verzameling Zoetermeer mogen inzien. Hij was 'weg' van de kaarten die ik hem kon aanbieden. Dat is dan ook het mooie van deze site, dat iemands verzameling kan worden verrijkt met een (of zoals in dit geval twee) mooie aanwinst(en).
-
Zoetermeer, Vlamingstraat 49, boerderij "Akkerlust"
Dik, wat een geweldige vondst. Dus niks geen noordelijk Nederland. Had nog geen tijd gevonden om op het verzoek van Erwin -die ik graag bedankt voor zijn inbreng- in te gaan, maar dat bleek dus niet meer nodig. Inderdaad Zuid-Holland, goed gezien Erwin. Dik, ontzettend bedankt voor je oplossing. Ben benieuwd waar je oplossing deze keer weer toe leidt. Misschien weer een ruiltje?