5105 stalling voor paarden in stad 1951

Plaats reactie
Arnold Tak

5105 stalling voor paarden in stad 1951

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart op Gevaert-papier
op de achterzijde staat; De eerste dag van bona en de laatste van marietje 1951
volgens mij nog uit de tijd dat de groenteboer, schillenboer e.d. met paard-en-wagen nog angs de deur kwam
Bijlagen
5105.jpeg
5105a.jpeg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Middelharnis

Bericht door Peter Smaardijk »

https://goo.gl/maps/ZQ9bHSe7y1P2

Dit is trouwens foto 5105. Niet 5015. Maar misschien wel uit 1951... :D
Arnold Tak

reactie n.a.v. opmerking Peter

Peter, je hebt helemaal gelijk en het weer goed gezien, bedankt. Ik heb het nummer gewijzigd.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Da's mooi. Maar hij is ook opgelost hoor... ;)
Arnold Tak

Middelharnis, bij Stationsweg richting Ring

Peter, hè, hê, je hebt me weer bij de les. Als ik naar je oplossing kijk, kan het niet anders dan dat je de oplossing vond aan de hand van een heel klein stukje van dit zoekplaatje, namelijk de bovenrand van de toren van de kerk van de Hervormde Gemeente Middelharnis aan de Ring. De meest minuscule stukjes van de afbeelding zijn voor jou al voldoende aanwijzing om de vinger op de juiste plek te leggen. Weer buitengewoon en voortreffelijk gevonden. Mijn compliment en grote dank.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Het is niet mijn bedoeling zo cryptisch te zijn. Ik zal de volgende keer wat duidelijker zijn ;)

Ik vermoed dat het pand rechts de voorloper is van de hal met het boogdak die er nu staat (tussen de Ring, de Stationsweg en de Koningin Julianaweg). Vroeger stond er iets soortgelijks. Dit is een foto van de watersnoodramp in 1953 waarop ook een hal staat (maar vermoedelijk niet dezelfde): http://www.scheepspraat.nl/jaap5-4.jpg

Edit: volgens oude topografische kaarten liep het Marietjespad (als straat) verder door naar de Stationsweg. Dus dit is dan eerder gefotografeerd vanaf een plek net ten oosten van het nu niet meer bestaande noordelijke eindje van het Marietjespad. Er is daar tegenwoordig nog een voetpaadje, zo te zien...
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Zuid-Holland”