belijnde ongelopen fotokaart
links zijn nog net de letters G.L.O. te lezen; dit staat voor Gewoon Lager Onderwijs
ernaast in het souterrain een wasch- en strijkinrichting
de huisnummers zijn voor mij onleesbaar
zelf ben ik met mijn adresboek 1920 bezig geweest om proberen te achterhalen, in welke straat was zowel een lagere school als een was- en strijkinrichting en dan naast elkaar
ik ben daarbij per wijk te werk gegaan, helaas zonder succes
wie lukt het wel om de juiste lokatie te achterhalen?
rechts van het blok met de vier panden met balkonnetje is een nieuw bouwblok aangesloten
5177 Rotterdam, straat met balkons, bomen, school en souterrains
-
-
- Senior Zoeker
Duyststraat 30 en hoger
De openbare school 3e klasse voor G.L.O, nummer 85, Duyststraat 28;
Wasch- en strijkinrichting Zwijnenburg, Duyststraat 30.
Het staat er nog!
http://www.street-view-maps.nl/51.91006 ... 2684d49963
Wasch- en strijkinrichting Zwijnenburg, Duyststraat 30.
Het staat er nog!
http://www.street-view-maps.nl/51.91006 ... 2684d49963
-
Rotterdam, Duyststraat 30-38
Erwin, een werkelijk verbazend verbluffende en verrassende vondst. Op zijn Rotterdams: je flikt het toch maar mooi. Ook ik zie in mijn aantekeningen de straatnaam Duyststraat tegenkomen, maar slaagde er niet in om de connectie te maken.
In het adresboek 1920 staat onder Wasch- en Strijkinrichtingen op blz. 422 Zwijnenburg niet genoemd, terwijl op blz. 2141 bij de straatnamen in de Duyststraat op nummer 30a wel gewag wordt gemaakt van M. Zwijnenburg, wasch & strijkinr. Heel knap dat jij de link wist te leggen. Je maakt van me natuurlijk een bijzonder gelukkig mens met deze oplossing, juist in de meest geliefde wijk voor mij van Rotterdam.
In het adresboek 1920 staat onder Wasch- en Strijkinrichtingen op blz. 422 Zwijnenburg niet genoemd, terwijl op blz. 2141 bij de straatnamen in de Duyststraat op nummer 30a wel gewag wordt gemaakt van M. Zwijnenburg, wasch & strijkinr. Heel knap dat jij de link wist te leggen. Je maakt van me natuurlijk een bijzonder gelukkig mens met deze oplossing, juist in de meest geliefde wijk voor mij van Rotterdam.