4832g woning met opschrift: VERGEET MIJ NIET 1917 HAV

Plaats reactie
Arnold Tak

4832g woning met opschrift: VERGEET MIJ NIET 1917 HAV

Bericht door Arnold Tak »

belijnde gelopen fotokaart, gestempeld Rotterdam 1917
vermoedelijk verzonden binnen Rotterdam
ik kan de naam van de afzender niet goed lezen
de achternaam lijkt niet te beginnen met een W of een H, want in zijn aanhef komen deze letters ook voor, maar met een andere schrijfwijze
tramrails in het wegdek
pand ligt achter hoog ijzeren hek, ramen met luiken
ovaal huisnummerbordje
boom omgeven door gaas op het smalle voetgangerspad
Bijlagen
4832g.jpeg
4832ga.jpeg
4832gb.jpeg
harm kramer
Senior Zoeker

4832g woning met opschrift vergeet mij niet

Bericht door harm kramer »

een ongeveer gelijke foto gevonden in de verzameling van Voet!!!
Rotterdam Bergweg 313 pon149a 1920 div panden geen tuinhekken.
Theo van Gijlswijk
Senior Zoeker

Bergweg 313 Rotterdam

Bericht door Theo van Gijlswijk »

Helemaal goed Harm Kramer.
Link naar de foto van de verzameling van Voet: http://www.fotovanrotterdam.nl/prenten/ ... ON149a.jpg

Het pand rechts op dit ZP, waarvan we nog net de ingang zien staat nog aan de Bergweg 309. Zie omlijsting voordeur en de krul op het dak naast de dakkapel.
https://goo.gl/maps/wkFivKmCUru

Volgens het adresboek 1917 Rotterdam woonde op het adres Bergweg 313 dhr. A.C.G. de Hertog, de afzender van deze kaart.
Arnold Tak

Rotterdam, Bergweg 313

Bericht door Arnold Tak »

Theo en Harm, een in mijn ogen weer opmerkelijke oplossing. Ook ikzelf ben er een tijd mee bezig geweest, maar kon er geen touw aan vastknopen. Misschien is mijn bewondering voor jullie daarom des te groter. Ik had me geworpen op alle mogelijkheden van de naam van de afzender, die onduidelijk was geschreven. Op de Hertog was ik niet gekomen. Wat knap om de ingang van de buren rechts in het hedendaagse Rotterdam nog te hebben kunnen terugvinden. Op de voorgrond dus de rails van de tram. Een geweldig compliment aan jullie beiden is hier zeker op zijn plaats. Mede namens mijn gast, hartelijk bedankt en ….. hulde.
Ik ben nog eens wezen kijken naar de foto die Harm op het idee bracht, bij Voet PON149, welk pand -net als ons zoekplaatje- al lang gelden is afgebroken. Het is dan ook werkelijk frappant dat Harm de oplossing vond aan de hand van een hek dat overeenkomsten vertoonde met die kaart van Voet.
Huisnummers 307 en 309 hebben dus dezelfde entree.
Predikant A.C.G. den Hertog woonde destijds inderdaad op nummer 313.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”