5691 Rotterdam

Plaats reactie
Arnold Tak

5691 Rotterdam

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
hijsbalken, architectuur jaren dertig, ingangen met rondbogen erboven in baksteenlagen, driehoekige raampje bovenaan
hijsbalken bijv. in Breitnerstraat, Abraham Kuyperiaan, De Savornin Lohmanlaan
ingangen die erop lijken in de Nobelstraat, Bijlwerffstraat, Van Vlooswijkstraat. Van Nideckstraat, De Savornin Lohmanlaan
maar wat me verbaast is de dertigerjaren bouw die rechts aansluit op de bouw die één of twee decennia ouder is
de kaart heeft rechts een beschadiging
zelf al een tijdje aan het dwalen geweest, wie neemt me bij de hand?
Bijlagen
5691.jpeg
5691a.jpg
5691ab.jpeg
robhelleman
Junior Zoeker

Bericht door robhelleman »

Schiekade?
Martin Snuverink
Senior Zoeker

Bericht door Martin Snuverink »

Baljuwplein (links) en Harddraversstraat (rechts).
Zie: https://www.google.nl/maps/@51.926083,4 ... 312!8i6656
Maisonnettes. De huisnummers zijn veranderd. Nu heeft elke voordeur een eigen huisnummer zonder toevoeging. Best fraaie architectuur. Slecht één maisonnette (Baljuwplein 17) heeft nog de originele stalen ramen. Jammer is dat als appartementen individueel verkocht worden huiseigenaren ramen op verschillende manieren vervangen, wat een rommelig beeld geeft. De laatste jaren verbetert dit langzaam dank zij betere VVE's.
Arnold Tak

Rotterdam, Baljuwplein hoek Harddraversstraat

Bericht door Arnold Tak »

Martin, kijk, dat zijn nou de leuke dingen. Mag ik wel zeggen nadat ik gisteren heel ongelukkig van een trapleer ben gevallen en flink in de kreukels zit. Hier maak je me dus weer heel blij mee. Dat het in deze hoek van de stad was, Blijdorp, dacht ik ook wel. Ik kon alleen de link niet leggen tussen de redelijk moderne bouw en de wat oudere. Maar het is natuurlijk heel logisch, maar dat is met alles achteraf. Ik ben zelfs tijdens mijn schooltijd in één van deze woningen geweest omdat daar een klasgenoot van me woonde. Ik heb het nog even in een oud telefoonboek opgezocht, dat was nr. 9. Maar ja, dat is ruim 50 jaar geleden. Martin, ontzettend hartelijk dank voor je fabuleuze oplossing. De kaart krijgt een mooi plekje in mijn verzameling.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”