5986 bakkerskar in Sliedrecht, 1957

Plaats reactie
Arnold Tak

5986 bakkerskar in Sliedrecht, 1957

Bericht door Arnold Tak »

belijnde gelopen pbk, uitgave december 1957
dat het de Stationsweg in Sliedrecht is, da's duidelijk
maar ik kocht de kaart voor de straathandel, de bezorgkar van de bakker
ik slaag er maar niet in de naam van de bakkerij te achterhalen
wie lukt het wel?
Bijlagen
5986.jpeg
5986 1.jpeg
5986b.jpeg
Hans de Haas
Senior Zoeker

Bericht door Hans de Haas »

In Sliedrecht ben ik helemaal uitgekeken. Mogelijk komt nu Dordrecht aan de beurt. Valt er iets met helderheid en contrast te spelen zodat de tekst iets duidelijker wordt? Al zijn het maar enkele letters.
Dik
Senior Zoeker

Bericht door Dik »

De bakkerskar is van A.A. de Valois. Deze Valois is de opvolger van bakker Piet Hansum die in 1950 zijn zaak verkocht en emigreerde naar Canada. (waar hij overigens nooit aankwam.)

Citaat uit ""Over ....... Sliedrecht"

In De Merwestreek van 7 juli 1950 plaatste bakker Piet Hansum en zijn opvolger A.A. de Valois (1916-1998) een gezamenlijke advertentie, waarin over de overname van de bakkerij werd bericht en de heer De Valois aan het publiek werd aanbevolen. Hansum dankte zijn clientèle „recht hartelijk […] voor het vertrouwen, ons twintig jaar lang geschonken.‟ Op zaterdagavond 8 juli werd voor familie, clientèle, buren en vrienden een drukbezochte afscheidsreceptie gehouden in het C.J.M.V.gebouw, waarvoor de dag daarvoor een uitnodiging was geplaatst in De Merwestreek.

https://www.historie-sliedrecht.nl/wp-c ... er-052.pdf
Arnold Tak

Sliedrecht, A.A. de Valois had een bakkerij aan het Dr. Langeveldplein 20

Bericht door Arnold Tak »

Dik, jij vindt wat ik niet wist te achterhalen. IK heb met veel belangstelling het verslag in “Over...Sliedrecht” gelezen. Ik dank je daar hartelijk voor. Een groet aan Hans.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Zuid-Holland”