5988 kerkgebouw, ex- en interieur

Plaats reactie
Arnold Tak

5988 kerkgebouw, ex- en interieur

Bericht door Arnold Tak »

3 onbelijnde ongelopen fotokaarten
volgens mij was dit ongeveer het verhaal:
het oude kerkgebouw is gesloopt en er is een nieuw gebouw voor in de plaats gekomen, waarvan u 2 interieuropnames ziet
de 3 kaarten zijn achterop genummerd, achtereenvolgens 2, 3 en 4
op de 2 interieuropnames staat achterop een stempeltje: 19 november 1968
de foto van het exterieur is even groot als de andere 2, maar wijkt qua uitvoering ietsje af
Bijlagen
5988.jpeg
5988a.jpeg
5988b.jpeg
Ingrid
Senior Zoeker

Bericht door Ingrid »

Een modern protestants godshuis onder aan een dijkweg, in de polder ergens in the middle of nowhere? Men zou denken aan 'nieuw land', maar dan niet in de Noordoostpolder. Zegt het metselverband van de gevel iets over de locatie?

Er lijkt geen nabije bebouwing te zijn. Maar er is ook geen parkeerplaats te zien. Dus misschien ligt die aan de andere kant van de dijk en valt het wel mee met die afgelegen locatie. Binnen is één muur gemetseld in een reliëf van kruisjes. Aan de voet daarvan een nog niet opgehangen lichtbakje/klok met het opschrift HERO Dranken.
Als hier een oudere kerk gestaan heeft, zou er dan geen kerkhof bij hebben gelegen, of is dat uitsluitend een katholiek gebruik geweest?
Hero
Zoeker

Kerk

Bericht door Hero »

De voormalige Ned. Hervormde kerk aan de Stougjesdijk 208 in Greup, Oud Beijerland.
Ingrid
Senior Zoeker

Bericht door Ingrid »

Mooie vondst. Daar is wel wat bijgebouwd, maar het blijft een 'afgelegen' locatie! :) Gek dat er nog steeds niet veel parkeerruimte is/was. Misschien een reden voor het 'voormalige'?
Arnold Tak

Oud-Beijerland, Stougjesdijk 208, Greupkerk

Bericht door Arnold Tak »

Hero, een knappe vondst van de lokatie van deze kerk, die op een opmerkelijke plek staat. Wat de interieuropnames van doen hebben met deze kerk blijft denk ik nog in het ongewisse. Ingrid dank ik hartelijk voor haar uitvoerig meedenken.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Zuid-Holland”