8386 Rotterdam, Karel de Stouteplein richting Wolphaertsbocht

Plaats reactie
Arnold Tak

8386 Rotterdam, Karel de Stouteplein richting Wolphaertsbocht

Bericht door Arnold Tak »

8386.jpeg
8386a.jpeg
8386b.jpeg
8386c.jpeg
ik zit weer met m'n handen in m'n nog nauwelijks aanwezige haar ...
vandaag ontving ik deze foto op pbk-formaat
na flink wat gepuzzel kom ik er zelf niet uit
de tekst bij Onderwerp staat achterop de foto, waarvan ik schat dat die rond 1900 is gemaakt
op een raam staat Café Felix en wellicht zit er rechts hiervan nog een café
als het klopt wat er staat, zien we dus de zuidzijde van Karel de Stouteplein, de Boergoensestraat
staan de dames inderdaad op dit plein?
de Boergoensestraat loop zowel ten noorden als ten zuiden van de Wolphaertsbocht, dus kan het zijn dat we noordzijde van de Boergoensestraat zien ten zuiden van de Wolphaertsbocht, wat ik minder waarschijnlijk acht
beeldend bewijsmateriaal heb ik niet kunnen vinden, wie zou het wel lukken?
Dik
Senior Zoeker

Re: 8386 Rotterdam, Karel de Stouteplein richting Wolphaertsbocht

Bericht door Dik »

Valt mee Arnold. De huizen rechts staan op de hoek van de Doklaan, op de Doklaan nummer 9 zat vroeger een Café Felix.

https://stadsarchief.rotterdam.nl/zoek- ... miview=ldt
Arnold Tak

Re: 8386 Rotterdam, Doklaan hoek Wolphaertsbocht

Bericht door Arnold Tak »

Dik, je hebt het weer helemaal voor elkaar. Natuurlijk ben ik na het plaatsen zelf ook aan het rommelen geweest, maar kon het niet vinden. Weer subliem hoe jij het wel wist te achterhalen. Gelukkig ben je ruim van geest en liet je je niet teveel (af)leiden door de geschreven lokalisering. Ik dank je met heel veel plezier hartelijk.
Paul
Senior Zoeker

Re: 8386 Rotterdam, Karel de Stouteplein richting Wolphaertsbocht

Bericht door Paul »

Nee géén Karel de Stouteplein. Deze foto is ongeveer hier gemaakt: https://maps.app.goo.gl/k4XV2uUuvjPW7qjaA.

Dat betekent dus vanaf het Kerkegrient richting ZO. Kruising met de Katendrechtse Zeedijk (Dus voor de aanleg van de Maashaven?) In ieder geval vrijwel op de plaats van de voormalige boerderij van Barendregt (Op voorgrond nog niet helemaal gegaliseerd?). Rechts op de achtergrond de huisjes aan de Vlaskade (dus over de Charloische Haven). Midden de kop van de Grondherendijk. Links de achterzijde van de huizen aan de dokstraat. Daar zullen ze bij de stichting Charlois vast heel erg blij mee zijn!
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”