8483 Rotterdam, hoekpand

Plaats reactie
Arnold Tak

8483 Rotterdam, hoekpand

Bericht door Arnold Tak »

8483.jpeg
foto 10,5 bij 7,3 cm., ovaal huisnummerbirdje
links weg met bomen
links op de etalageruit J W Lo
rechter zijmuur Amstel-reclame
blokkenmotief langs de zijkanten
in de linkergevel 2 kleine ronde raampjes
Stefan de Leeuw
Zoeker

Re: 8483 Rotterdam, hoekpand

Bericht door Stefan de Leeuw »

Het was wel even zoeken voor een oud-Hagenaar in oud-Rotterdam naar een niet meer bestaand pand, maar ik ben er uit en die oeil de boeuf raampjes (ossenogen) op de etages gaven de doorslag. De locatie is "Woningen en een platenzaak aan de Paul Krugerstraat. Rechts de Bloemfonteinstraat.", zie https://tinyurl.com/5n7eamw7
Arnold Tak

Re: 8483 Rotterdam, hoek Paul Krugerstraat

Wat zijn ossenogen ramen?
Ossenogen ramen, zoals de naam al doet vermoeden, hebben de vorm van het oog van een os: een ovaal of ronde vorm. De stalen frames rondom het glas zorgen voor stevigheid en een elegante uitstraling. Ze zijn in de architectuur door de eeuwen heen gebruikt en hebben hun populariteit behouden door hun unieke combinatie van schoonheid en functionaliteit.

Stefan de Leeuw, weer wat van je geleerd, waarvoor dank. En natuurlijk niet te vergeten je geweldige oplossing als Hagenees / Hagenaar (zand / veen). Als geboren Rotterdammer ben ik daar helemaal niet goed in.

nog wat verder zoekend vond ik aan de hand van jouw oplossing op de site fotovanrotterdam bij fotograaf Roovers foto 19898 nog een mooie opname
Arnold Tak

Re: 8483 Rotterdam

altijd reuze blij met een oplossing Rotterdam beleef ik er telkens heel veel veel plezier aan om daarmee verder aan de slag te gaan.
Je oplossing vormt een prachtige aansluiting met deze 2 kaarten in eigen verzameling. Zelf zou ik de oplossing nooit hebben kunnen vinden.
8483 Paul Krugerstraat.jpeg
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”