8618 Station Pijnacker 1966

Plaats reactie
Arnold Tak

8618 Station Pijnacker 1966

Bericht door Arnold Tak »

8618.jpeg
8618a.jpeg
als verzamelaar van de Hofpleinlijn (Z.H.E.S.M.) vraag ik me af of ik deze foto daaronder kan scharen
achterop staat NS
Wikipedia geeft hierover een toelichting
wanneer beëindigde de ZHESM de exploitatie en naam de NS het over?
Sjoerd Eeftens
Zoeker

Re: 8618 Station Pijnacker 1966

Bericht door Sjoerd Eeftens »

De foto is genomen in de NS-tijd. Dat staat ook vermeld in het fotobijschrift op de keerzijde. Het zichtbare materieel is NS-werkmaterieel, waarvan de vermelde nummers alle uit de NS-tijd stammen. Die nummers beginnen meestal met 180, of daarbij in de buurt. Er staan twee blokkendoos-rijtuigen (ex-personenrijtuigen) en ik meen ook twee conducteurswagens te zien. De nummers van het materieel staan op de achterzijde van uw foto!
Waar de werkzaamheden uit bestonden, kan ik niet zeggen. Gezien het jaartal 1966 zouden het werkzaamheden aan het emplacement kunnen zijn geweest. Ik zal in mijn archief kijken of er in die tijd iets aan het emplacement is gewijzigd. Daar kom ik dan nog op terug.
Station Pijnacker was een origineel stationsgebouw uit de ZHESM-periode en het is op de foto nog in gebruik. Het is in 2011 gesloopt.
Uiteraard is het aan de eigenaar van de foto om te beoordelen of deze in de verzameling past. Op grond van het nog aanwezige originele stationsgebouw en ook de op de achtergrond nog zichtbare dienstwoning van de ploegbaas (chef weg en werken) zou ik zeggen: bewaren en documenteren!
Arnold Tak

Re: 8618 Station Pijnacker 1966

Bericht door Arnold Tak »

Sjoerd, fijn een reactie van je hebben mogen ontvangen en zoals we je kennen, ook nu vol deskundige wetenswaardigheden. Ik zal je advies opvolgen en de foto keurig archiveren, wetende dat het dus post-ZHESM tijd was.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Zuid-Holland”