8691g spoorbaan, links bebouwing - MvdB
-
- Berichten: 18720
- Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm
8691g spoorbaan, links bebouwing - MvdB
belijnde ongelopen fotokaart op Agfa-fotokaartpapier
-
- Senior Zoeker
- Berichten: 3364
- Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm
Re: 8691g spoorbaan, links bebouwing - MvdB
Intuïtief zou ik zeggen: IJmuiden, met de Julianabrug op de achtergrond en de Koningin Wilhelminakade links.
Maar bewijs kan ik niet vinden. Dus mogelijk ergens anders...
Maar bewijs kan ik niet vinden. Dus mogelijk ergens anders...
-
- Zoeker
- Berichten: 91
- Lid geworden op: ma mar 03, 2008 10:15 pm
Re: 8691g spoorbaan, links bebouwing - MvdB
Dit is in Nijmegen, ten zuiden van het station, links de zogeheten spoorkuil, waar toen een goederenstation was. Nu staat daar nog het verlaten maar monumentale maar verlaten en verkommerde seinhuis nog, voor de bediening van de spoorweg Nijmegen - Venlo. Rechts het westelijke deel van de spoorkuil, nu opstelemplacement, toen onder meer het stoomdepot.
Er nadert een locomotief van de serie 2600. De zes locs van deze serie, ook wel Beelen genoemd, naar het hoge voorhoofd van deze politicus, dateren uit 1958 en waren een bedenksel van Werkspoor. Maar ze voldeden niet, en kwamen juist van of waren in, of gingen moegen naar de werkplaats voor reparatie.
Toch reden ze er af en toe mee. Dan waren ze aanvankelijk te zien voor het overnemen van internationale treinen tussen Venlo en Eindhoven. Die lijn was toen nog niet geëlektrificeerd. Maar daarvoor waren ze te onbetrouwbaar. Wat restte was wat klusjes, en uiteindelijk voortijdige sloop.
Nijmegen dus.
Er nadert een locomotief van de serie 2600. De zes locs van deze serie, ook wel Beelen genoemd, naar het hoge voorhoofd van deze politicus, dateren uit 1958 en waren een bedenksel van Werkspoor. Maar ze voldeden niet, en kwamen juist van of waren in, of gingen moegen naar de werkplaats voor reparatie.
Toch reden ze er af en toe mee. Dan waren ze aanvankelijk te zien voor het overnemen van internationale treinen tussen Venlo en Eindhoven. Die lijn was toen nog niet geëlektrificeerd. Maar daarvoor waren ze te onbetrouwbaar. Wat restte was wat klusjes, en uiteindelijk voortijdige sloop.
Nijmegen dus.