0191 handel in aardappelen groenten en fruit P. Koren

Plaats reactie
Arnold Tak

0191 handel in aardappelen groenten en fruit P. Koren

Bericht door Arnold Tak »

kaart is verzonden naar Boskoop aan Niza de Groot p/a G.E. de Groot, Voorkade nr. 67 en de afstempeling is verloren gegaan met het verwijderen van de postzegel
de plaats van afstempeling begint met een Z
kaart van Eduard Sanders, Fotograaf, Warmoesstraat 13, Groningen
Bijlagen
0191.jpg
0191.jpg (104 KiB) 1307 keer bekeken
Martin Snuverink
Senior Zoeker

Bericht door Martin Snuverink »

Uit genealogische gegevens blijkt dat ene Pieter Koren met gezin heeft gewoond in Zwammerdam. Andere plaatsen met Z in de omgeving zijn Zevenhuizen, Zegveld, Zegwaart en Zoetermeer, maar daar heb ik geen aanwijzingen gevonden.
De winkel stond duidelijk in de kern van een dorp. Populieren als schaduwbrengende straatbomen zie je niet veel, maar wel ook op oude foto’s van Zegwaart.
Ik denk dat Zwammerdam een goede kans maakt en wel Plein, Swadenburgerdam of Molenstraat.
Arnold Tak

3 extra detailscans herkansing

EDUARD SANDERS GRONINGEN
Op de achterzijde heeft Jansje geschreven:
Niza, hier staat Koren zijn huis. Koren, Juff. Koren, Karel, Dirk, Hannes, en die daarnaast woonen.
Bijlagen
0191a.jpg
0191a.jpg (135.42 KiB) 1241 keer bekeken
0191b.jpg
0191b.jpg (129.56 KiB) 1261 keer bekeken
0191c.jpg
0191c.jpg (110.31 KiB) 1251 keer bekeken
Martin Snuverink
Senior Zoeker

Zwammerdam, Brugstraat

Bericht door Martin Snuverink »

Bij toeval liep ik via google aan tegen de volgende zeer belangrijke eerder ingediende maar hier weggelaten reactie van J.N.P. Westerman-Koren van 10 juni 2008:
LEUK NIEUWS. DE FOTO VAN PIETER KOREN VAN DE GROENTE HANDEL IS MIJN OVERGROOTOPA HET ZIJN VAN R NAAR L PIET KOREN VAN DE VISWINKEL,OMA DIRKJE OPAPIETER,MIJN OPADIRK EN ZIJN BROERTJE CORNELIS DE VROUW MET HET KINDJE OP HAAR ARM IS DE ZUS VAN MIJN OPA DINA DIE JONG IS OVERLEDEN H.G JOLINAKOREN.
Volgens genlias.nl was Pieter Koren (geb. 1858 te Zwammerdam) getrouwd met Dirkje Brandse. Kinderen:
1884, Aarlanderveen, Cornelis.
1887, Koudekerk, Johanna Christina.
1889, Zwammerdam, Aart.
1891, Zwammerdam, Pieter, die datzelfde jaar overleed.
1899, Zwammerdam, Karel.
1901, Zwammerdam, Dirk.
In 1902 overleed hun in Alphen a/d Rijn geboren zoon Pieter op 9-jarige leeftijd in Zwammerdam.
1904, Zwammerdam, Pieter.

Ik schat Dirk hier op 12 jaar. Dan moet de foto ca 1913 zijn genomen.
Ik denk dat Jolina zich vergist en dat Piet Koren van de viswinkel Cornelis Koren moet zijn en dat broertje Cornelis moet zijn Pieter.
We moeten dus inderdaad in Zwammerdam zoeken en warempel, het blijkt de Brugstraat te zijn. Een bewijsfoto heb ik gevonden, maar men claimt auteursrechten. Wees er snel bij en zie http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/276827309, rechts bij de bomen. Let op de regenpijp en de deuren aan weerszijden.
Wim
Senior Zoeker

Bericht door Wim »

Mooi gevonden Martin! Het bericht was niet weggelaten maar een 'visitor message' voor mevrouw Westerman-Koren op haar gebruikerspagina. Gelukkig is dit bericht uiteindelijk toch opgemerkt.
Arnold Tak

Zwammerdam, Brugstraat

Martin, wat een bijzonder faai stukje familegeschiedenis heb je hier voor het voetlicht gebracht. Waarlijk een bewonderenswaardig stukje recherchewerk. Een pluim, een zoen van de juffrouw en een hoeraatje van iedereen die weet hoe moeilijk het is om zo'n resultaat te behalen. Proficiat en natuurlijk oprecht reuze hartelijk dank.
Natuurlijk mag de bijdrage van mevrouw J.N.P. Westerman-Koren van 10 juni 2008 niet onbesproken blijven. Deze dame leverde een belangrijke bijdrage aan de oplossing.
Niet Geregistreerd

wat leuk, mijn Opa was Karel Koren (1899)

Bericht door Niet Geregistreerd »

Hey dat is leuk, mijn familie
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Zuid-Holland”