1135 feestpoort viering 50ste verjaardag koningin Wilhelmina

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17373
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1135 feestpoort viering 50ste verjaardag koningin Wilhelmina

Bericht door Arnold Tak »

1880 LEVE DE KONINGIN 1930
ongelopen fotokaart
op witte bordje: straatversiering TWEEDE PRIJS
Bijlagen
1135.jpg
1135.jpg (173.03 KiB) 860 keer bekeken
Ron Vermeulen

Zoekplaatje 1135 erepoort

Bericht door Ron Vermeulen »

Arnold,

Deze opname is gemaakt in de Braamstraat te Oost-Souburg.
Bewijsopname zend ik in een separate mail.
Arnold Tak
Berichten: 17373
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Oost-Souburg, Braamstraat

Bericht door Arnold Tak »

van Ron Vermeulen ontving ik een mail met daarin uitvoerige beschreven de bewijsvoering van deze locatie. Ik zal zijn mail en bewijsfoto plaatsen. Ik ben er zelf 100% van overtuigd dat dit de juiste locatie is. Daarvoor zal ik aanvullend nog wat punten aandragen.
"Ik bezit deze fotokaart ook in mijn verzameling (zie bijlage). De fotokaart met erepoort bevindt zich echter niet in het Vlissings archief, noch in het Zeeuws archief, noch in het archief van de Zeeuwse bibliotheek.
Hoe moet ik nu het een ander bewijzen, want bijna alle huizen worden door het gebladerte van de bomen afgedekt??"
Dan volgt een nauwkeurige beschrijving met de bewijsfoto, waaruit ik de relevante overeenkomsten zal noemen.

"Ik heb bijgaande foto aangetroffen in het Vlissings archief.
Op de fotokaart met de erepoort staat op de voorgrond een man met zomerhoed. Op de achtergrond, net achter het hoofd van deze man, staat een pand met een grote witte horizontale plank op de voorgevel, precies in de as van de Braamstraat, onder een hoek van circa 45° op deze as (alleen met loep te zien). Dit pand zie je ook op de foto uit het archief van Vlissingen. Op deze foto zie je tevens de grote witte horizontale plank op de voorgevel.Doordat dit pand onder een hoek van 45° op de as van de Braamstraat staat, kun je aan de rechterzijde van de voorgevel de zijgevel van dit pand zien (op beide fotokaarten!!).
De foto uit het archief is weliswaar iets verderop in de straat genomen, maar het bovengenoemde pand is eigenlijk het enige oriëntatiepunt (wellicht ook de schoorstenen aan de rechterkant?)"

Ook al zit er enig tijdsverschil tussen de opnames, mijzelf zijn verder nog de volgende punten van overeenkomst opgevallen bijv. allereerst de bomen vlak langs de primitieve tuinhekjes. Als ik mijn fotokaart dan met een loep bekijk, zie ik dat het pand met de witte plank ramen heeft waarboven 3 witte stenen, dat er een lantaarpaal staat op een identieke plek en dat de zijgevel een muuranker heeft op dezelfde plek.

Samengevat: een hele mooie oplossing waarvan het aanleveren van het bewijs een extra vermelding verdient. Ron, weer enorm bedankt.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (76.48 KiB) 848 keer bekeken
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Zeeland”