1390g winkel van M. Stoelinga schoenmaker
-
1390g winkel van M. Stoelinga schoenmaker
belijnde ongelopen fotokaart
rechts op de ruit naast de man in de deuropening staat M. Stoelinga .....maker
ik kan niet lezen wat hij maakt, maar misschien staat er schoenmaker
rechts op de ruit naast de man in de deuropening staat M. Stoelinga .....maker
ik kan niet lezen wat hij maakt, maar misschien staat er schoenmaker
- Bijlagen
-
- 1390g.jpg (124.64 KiB) 1311 keer bekeken
Stoelinga
Er is een Martinus Stoelinga, geboren ca. 1870. Hij is in Delft overleden op 13-12-1945.
Ook heeft er een M. Stoelinga, schoenmaker, in Delft in de Botaniestraat gewoond. Misschien kan iemand eens in Delft in het archief kijken. Via internet kan ik er verder niks over vinden. Misschien helpt deze informatie iets bij het oplossen van dit plaatje.
vr. groet,
Elisa
Ook heeft er een M. Stoelinga, schoenmaker, in Delft in de Botaniestraat gewoond. Misschien kan iemand eens in Delft in het archief kijken. Via internet kan ik er verder niks over vinden. Misschien helpt deze informatie iets bij het oplossen van dit plaatje.
vr. groet,
Elisa
Van Martin Snuverink
Niet in Delft.
Matthias Stoelinga, geb. Zwolle 1865, overleden Amsterdam 1949, was kleermaker te Amsterdam vanaf 1902. In 1938 woonde hij op de Jacob van Lennepkade 281 I, na op diverse adressen in A’dam te hebben gewoond. Veel kinderen. Eerst zoeken in Amsterdam.
Matthias Stoelinga, geb. Zwolle 1865, overleden Amsterdam 1949, was kleermaker te Amsterdam vanaf 1902. In 1938 woonde hij op de Jacob van Lennepkade 281 I, na op diverse adressen in A’dam te hebben gewoond. Veel kinderen. Eerst zoeken in Amsterdam.
M. Stoelinga
Het plaatje van M. Stoelinga laat me niet los. Hoewel ik al heel wat uurtjes gezocht heb ben ik er helaas nog steeds niet achter wat de locatie van het ZP is. En ik wil het nu natuurlijk weten ook! Wie zoekt er mee?
Ik ben verder gaan borduren op Matthias Stoelinga, kleermaker in Amsterdam en ben o.a. het volgende aan de weet gekomen:
Voordat Matthias in 1902 in Amsterdam kwam wonen heeft hij ook nog in Bocholt (Dld) gewoond. Hiervan heb ik verder nog niks kunnen vinden.
Het eerste adres waar hij in Amsterdam woonde was: Daniel Stalperstraat 7 gevolgd door:
Lauriersgracht 11, Ruisdaelstr. 24, Kanaalstr. 78-I, Rh. Feithstr. 9-III, Wilhelminstr. 189-III, J.v.Lennepkade 141-I, Nic. Beetsstr. 49-I, J.v.Lennepkade 412-II, Pieter Langedijkstr. 11-III,
J. v.Lennepkade 281-I (vanaf 1938)
Hij staat vermeld als kleermaker (O) waarbij de O staat voor ‘ondergeschikte”
Ik ga even naar wat familie van Matthias ……..:
Opa Johannes Hendriks, Sneek 1803-Sneek 1881, was schoenmaker
Hij had 9 kinderen waaronder:
1. Bonefacius, Sneek 1835-Zwolle 1927, woonde in 1858 in Makkum en was schoenmaker:
Kinderen o.a.: a. Johannes, Sneek 1862- Zwolle 1931, schoenmaker
b. Matthias uit Amsterdam, zie hierboven, kleermaker
c. Bonefacius Hendrikus, Zwolle 1867-Deventer 1948, schoenmaker. Zijn zoon
Bonefacius Johannes, 1900 Aalten-1968 A’dam was kleermaker en woonde o.a.
in Hengelo
d. Hermanus, Zwolle 1874-Purmerend 1917, o.a. Slotplein en Vooruitstr. Was
kleermaker. Zijn zoon Bonifacius Hermanus Marie, A’dam 1904-A’dam
1987, was kleermaker en woonde o.a. in Alkmaar, Purmerend. A’dam, Hengelo,
Enschede en weer terug naar A’dam.
2. Hend(e)rikus, Sneek 1837 – Doniawerstal 1929, woonde in Bakhuizen en was kleermaker
Had 9 kinderen waaronder zoon Otto, Mirns en Bakuizen 1867 – ?
Hij was in 1896 kleermaker en in 1929 winkelier in melk, boter en kaas. Woonde
o.a. in Mirns en Bakhuizen, Sint-Nicolaasga, den Haag (1929) en
Harlingen (1935).
3. Johannes, Sneek 1840 –Sneek 1904 en was schoenmaker
Van alle adressen die in mijn gegevens voorkomen heb ik afbeeldingen gezocht in de diverse online archieven, google etc. maar als ik al een afbeelding vond leek het in de verste verte niet op het ZP.
Is het zeker dat de voorletter op het raam van de winkel de M is?
In mijn allereerste reaktie op dit ZP noemde ik een Martinus Stoelinga uit Delft. Deze Martinus is ook in Sneek geboren en in Sneek getrouwd maar ik heb nog geen relatie met bovenstaande familie kunnen leggen.
Maar goed, al met al nog geen steek opgeschoten met het oplossen van het ZP……
Vr. groet,
Elisa
Ik ben verder gaan borduren op Matthias Stoelinga, kleermaker in Amsterdam en ben o.a. het volgende aan de weet gekomen:
Voordat Matthias in 1902 in Amsterdam kwam wonen heeft hij ook nog in Bocholt (Dld) gewoond. Hiervan heb ik verder nog niks kunnen vinden.
Het eerste adres waar hij in Amsterdam woonde was: Daniel Stalperstraat 7 gevolgd door:
Lauriersgracht 11, Ruisdaelstr. 24, Kanaalstr. 78-I, Rh. Feithstr. 9-III, Wilhelminstr. 189-III, J.v.Lennepkade 141-I, Nic. Beetsstr. 49-I, J.v.Lennepkade 412-II, Pieter Langedijkstr. 11-III,
J. v.Lennepkade 281-I (vanaf 1938)
Hij staat vermeld als kleermaker (O) waarbij de O staat voor ‘ondergeschikte”
Ik ga even naar wat familie van Matthias ……..:
Opa Johannes Hendriks, Sneek 1803-Sneek 1881, was schoenmaker
Hij had 9 kinderen waaronder:
1. Bonefacius, Sneek 1835-Zwolle 1927, woonde in 1858 in Makkum en was schoenmaker:
Kinderen o.a.: a. Johannes, Sneek 1862- Zwolle 1931, schoenmaker
b. Matthias uit Amsterdam, zie hierboven, kleermaker
c. Bonefacius Hendrikus, Zwolle 1867-Deventer 1948, schoenmaker. Zijn zoon
Bonefacius Johannes, 1900 Aalten-1968 A’dam was kleermaker en woonde o.a.
in Hengelo
d. Hermanus, Zwolle 1874-Purmerend 1917, o.a. Slotplein en Vooruitstr. Was
kleermaker. Zijn zoon Bonifacius Hermanus Marie, A’dam 1904-A’dam
1987, was kleermaker en woonde o.a. in Alkmaar, Purmerend. A’dam, Hengelo,
Enschede en weer terug naar A’dam.
2. Hend(e)rikus, Sneek 1837 – Doniawerstal 1929, woonde in Bakhuizen en was kleermaker
Had 9 kinderen waaronder zoon Otto, Mirns en Bakuizen 1867 – ?
Hij was in 1896 kleermaker en in 1929 winkelier in melk, boter en kaas. Woonde
o.a. in Mirns en Bakhuizen, Sint-Nicolaasga, den Haag (1929) en
Harlingen (1935).
3. Johannes, Sneek 1840 –Sneek 1904 en was schoenmaker
Van alle adressen die in mijn gegevens voorkomen heb ik afbeeldingen gezocht in de diverse online archieven, google etc. maar als ik al een afbeelding vond leek het in de verste verte niet op het ZP.
Is het zeker dat de voorletter op het raam van de winkel de M is?
In mijn allereerste reaktie op dit ZP noemde ik een Martinus Stoelinga uit Delft. Deze Martinus is ook in Sneek geboren en in Sneek getrouwd maar ik heb nog geen relatie met bovenstaande familie kunnen leggen.
Maar goed, al met al nog geen steek opgeschoten met het oplossen van het ZP……
Vr. groet,
Elisa
familie martinus stoelinga
hallo allemaal,
het bericht van der persoon op 24/10 is correct.
Op de kaart staan 4 personen.
De volwassen man is Martinus Stoelinga.
De kinderen van links naar recht: Anna Justina Maria, Henderikus George, clemens johannes antonius.
Bij het uitzoeken van de stamboom kom je weer heel wat te weten.
Groet,
Jeroen
het bericht van der persoon op 24/10 is correct.
Op de kaart staan 4 personen.
De volwassen man is Martinus Stoelinga.
De kinderen van links naar recht: Anna Justina Maria, Henderikus George, clemens johannes antonius.
Bij het uitzoeken van de stamboom kom je weer heel wat te weten.
Groet,
Jeroen
Van Martin Snuverink
Om andere speurders niet vergeefs te te laten zoeken verklap ik alvast dat dit huis nog bestaat en te vinden is aan de Noordeindseweg 138 in Berkel (gem. Berkel en Rodenrijs), goed te zien met streetview.
Hoe ik hieraan gekomen ben en nog wat informatie over de familie Martinus Stoelinga vertel ik later. Sleutel was een vluchtig bezoekje aan het gemeentearchief in Delft.
Hoe ik hieraan gekomen ben en nog wat informatie over de familie Martinus Stoelinga vertel ik later. Sleutel was een vluchtig bezoekje aan het gemeentearchief in Delft.