belijnde ongelopen fotokaart
bovenstaande tekst staat op de achterzijde van de kaart
op de praalwagen is een reusachtig vat aangebracht en er liggen nog 2 kleine vaatjes achter de bok van de voerman, de bijrijder houdt er zijn voeten boven
voor het vat zit een verklede man met een kroon op zijn hoofd en een bierkruik in zijn handen
om welk merk zou het hier gaan?
1805 bloemencorso voor de Koningin Moeder op 2 aug. 1928
-
1805 bloemencorso voor de Koningin Moeder op 2 aug. 1928
- Bijlagen
-
- 1805.jpg (201.38 KiB) 1138 keer bekeken
-
- 1805a.jpg (170.73 KiB) 1128 keer bekeken
-
- Senior Zoeker
Corsowagen oranjeboombrouwerij
Op 2 augustus 1928 vond ter gelegenheid van de 70e verjaardag van Koninging Emma een groot bloemencorso plaats in den Haag, dat van het Malieveld naar Scheveningen trok en langs het Kurhaus defileerde. Tientallen particulieren, verenigingen, organisaties en bedrijven uit Den Haag en het Westland namen er aan deel.
Bij de categorie 'Handel' ging de 2e prijs naar de Zuid-Hollandsche Bierbrouwerij en de 6e naar brouwerij d'Oranjeboom uit Rotterdam. Het Oranjeboom-logo zien we in de circel naast het bankje van de koetsiers. Bron: het Vaderland, 2 augustus 1928.
Volgens mij zien we dubbele tramrails naast de wagen. Ik gok op de Scheveningseweg in Den Haag.
Bij de categorie 'Handel' ging de 2e prijs naar de Zuid-Hollandsche Bierbrouwerij en de 6e naar brouwerij d'Oranjeboom uit Rotterdam. Het Oranjeboom-logo zien we in de circel naast het bankje van de koetsiers. Bron: het Vaderland, 2 augustus 1928.
Volgens mij zien we dubbele tramrails naast de wagen. Ik gok op de Scheveningseweg in Den Haag.
-
Den Haag, wsch. Scheveningseweg, corsowagen Oranjeboombierbrouwerij
Jan Spoolder, waar heel mooi gevonden. Klasse! Bedankt.
-
- Senior Zoeker
Twijfel aan Scheveningseweg
Het spijt me voor Jan en zijn mooie vondst. Dit is wel Den Haag, maar volgens mij niet de Scheveningseweg, die a
ltijd was gebermd met bomen.

-
- Senior Zoeker
Het corso trok van het Malieveld via de Koningskade naar Scheveningen langs het Kurhaus en de Boulevard. En na ontbinding van de stoet moest de wagen waarschijnlijk terug naar Rotterdam. Mogelijk is de foto wel ergens langs het parcours gemaakt maar ik heb niet het hele tracé gecheckt 
Scheveningseweg was een beetje een gok vanwege de begroeiing en de dubbele rails maar pin me er niet op vast. Het plaatje biedt mij in ieder geval geen aanknopingspunten meer om de precieze plek te kunnen achterhalen.

Scheveningseweg was een beetje een gok vanwege de begroeiing en de dubbele rails maar pin me er niet op vast. Het plaatje biedt mij in ieder geval geen aanknopingspunten meer om de precieze plek te kunnen achterhalen.
-
- Senior Zoeker
Ik vermoed dat dit op de Badhuisweg is ter hoogte van de toen nog niet bestaande Brusselselaan. Het spoor is dan van de Blauwe Tram, die enkele jaren eerder (1924) de stoomtram had vervangen. Dit spoor dook van links juist de Nieuwe Scheveningse Bosjes uit. De bosjes die we zien zijn dan de nog onbebouwde duinstrook tussen Badhuisweg en Nieuwe Parklaan. De zandige overweg moet dan toegang geven tot de wielerbaan in het tegenwoordige Belgische Park. Nader bewijs is nodig.