2110 vervoer te water van overspanning
-
2110 vervoer te water van overspanning
in totaal 6 fotootjes (waarvan 4 geplaatst)
Nederlandsche Dok Mij. Amsterdam Holland
sleepboten van N.V. Reederij v/h Gebr. Goedkoop, waaronder de Antoinette Goedkoop
op een van de pontons staat Holl. Aann. Mij. 's -Gravenhage met nrs. 634 en 635 of 655
de sleep passeert een sluis en vaart met het gevaarte aan weerszijden van en over een gemetselde kade
Nederlandsche Dok Mij. Amsterdam Holland
sleepboten van N.V. Reederij v/h Gebr. Goedkoop, waaronder de Antoinette Goedkoop
op een van de pontons staat Holl. Aann. Mij. 's -Gravenhage met nrs. 634 en 635 of 655
de sleep passeert een sluis en vaart met het gevaarte aan weerszijden van en over een gemetselde kade
- Bijlagen
-
- 2110.jpg (188.05 KiB) 1231 keer bekeken
-
- 2110a.jpg (203.6 KiB) 1231 keer bekeken
Van Martin Snuverink
Dit is de dubbele sluis in het Merwedekanaal in Amsterdam-Zeeburg. Dit is nu Amsterdam-Rijnkanaal. Een restant van de helft van de oude sluis is er nog aan de West-Merwedekanaaldijk.
Een andere foto van dit transport is te zien in de Beeldbank Amsterdam, foto 010003029916. Daarmee ligt de datum van de foto ook vast: 22 juni 1933.
Een andere foto van dit transport is te zien in de Beeldbank Amsterdam, foto 010003029916. Daarmee ligt de datum van de foto ook vast: 22 juni 1933.
Van Martin Snuverink
Een andere foto van dezelfde operatie is foto 010163003212 van de Beeldbank Amsterdam. Hierbij wordt als datum opgegeven 1950 - 1960, maar ik geloof dat die datering onjuist is.
-
- Senior Zoeker
Van Martin Snuverink
Mocht er nog iemand twijfelen aan de juistheid van de locatie van de sluis, vergelijk de eerste twee van de vier zoekplaatjesfoto’s dan met afbeelding 010028000916 van de beeldbank Amsterdam (http://beeldbank.amsterdam.nl/).
-
Amsterdam-Rijnkanaal, transport Muiderbrug 1933
Martin, ik heb de diverse afbeeldingen waarnaar je hebt verwezen nu eindelijk pas even goed en op mijn gemak kunnen bekijken. Ik wilde namelijk graag weten welke brug het was, waar hij was gemaakt en waar hij naartoe werd vervoerd en of er ook een wat nauwkeuriger plaatsaanduiding viel te geven waar de opnames exact waren genomen.
Heb ik het zo goed begrepen: brug gemaakt in Amsterdam, sluizen zijn in Amsterdam, brug gaat naar Muiden (dan via de Muidertrekvaart?). Ik heb alleen een hedendaagse atlas en sinds 1933 is er natuurlijk heel wat veranderd.
Natuurlijk reuze bedankt voor je inspanningen, reacties en topografische aanduiding.
Heb ik het zo goed begrepen: brug gemaakt in Amsterdam, sluizen zijn in Amsterdam, brug gaat naar Muiden (dan via de Muidertrekvaart?). Ik heb alleen een hedendaagse atlas en sinds 1933 is er natuurlijk heel wat veranderd.
Natuurlijk reuze bedankt voor je inspanningen, reacties en topografische aanduiding.
Van Martin Snuverink
Tot je dienst, Arnold.
Het gaat om de brug in de (oude) Muiderstraatweg/Rijksweg over het toenmalige Merwedekanaal, in 1952 verbreed tot A'dam-Rijnkanaal. De brug lag even ten zuiden van de huidige brug in de A2 over het kanaal.
De Muidertrekvaart was toen al een onbetekenend slootje geworden, dat alleen bevaarbaar is voor vaartuigen als trekschuiten, pramen en kleine plezierboten. Het brugdeel werd van de NDM-werf in Amsterdam-Noord gevaren over het IJ en het Merwedekanaal naar de plaats van bestemming. Deze afstand schat ik op 15 km.
De beeldbank Amsterdam heeft ook nog twee foto's van het plaatsen van de brug: 010163003215 en
010163003214, beide dus met een foutieve datering.
Het gaat om de brug in de (oude) Muiderstraatweg/Rijksweg over het toenmalige Merwedekanaal, in 1952 verbreed tot A'dam-Rijnkanaal. De brug lag even ten zuiden van de huidige brug in de A2 over het kanaal.
De Muidertrekvaart was toen al een onbetekenend slootje geworden, dat alleen bevaarbaar is voor vaartuigen als trekschuiten, pramen en kleine plezierboten. Het brugdeel werd van de NDM-werf in Amsterdam-Noord gevaren over het IJ en het Merwedekanaal naar de plaats van bestemming. Deze afstand schat ik op 15 km.
De beeldbank Amsterdam heeft ook nog twee foto's van het plaatsen van de brug: 010163003215 en
010163003214, beide dus met een foutieve datering.