2937 winkel van A.P. de Graaff
-
2937 winkel van A.P. de Graaff
belijnde ongelopen fotokaart
welke nering er nou precies wordt uitgeoefend, blijft nog even een vraag
gezien de mand onder de klep van de wagen zou het wel eens een bakker kunnen zijn
maar ik laat me graag verbeteren
wie levert het antwoord?
het pand links ervan met ook een winkel is duidelijk lager dan het pand waarin de winkel waarvoor paard-en-wagen
welke nering er nou precies wordt uitgeoefend, blijft nog even een vraag
gezien de mand onder de klep van de wagen zou het wel eens een bakker kunnen zijn
maar ik laat me graag verbeteren
wie levert het antwoord?
het pand links ervan met ook een winkel is duidelijk lager dan het pand waarin de winkel waarvoor paard-en-wagen
-
- Senior Zoeker
Mogelijk Waddinxveen?
A.P. de Graaff had in de jaren '20 een bakkerij in Waddinxveen, mogelijk aan de Zuidkade.
-
- Senior Zoeker
Uit 'Waddinxveen in Oude ansichten' pag. 14: 
Volgens mij staat het pand nog voor een deel rechts op deze foto.
Wie woonde er ook weer in Waddinxveen?Zuidkade vanaf de brug (omstreeks 1890). De huizen zijn bewoond van rechts naar links door: bakker van de Weerdt (later de Graaff), kruidenier A. van Eeuwen, schipper 1. van Rhijn (dienst naar Gouda v.v. met het voor de kant liggend bootie), Mevr. Costerman Boodt (weduwe van dokter Boodt), kruidenier Ververs, manufacturenhandella Grand (nu Verbakel), J. Strijdhorst (barbier), en Tilleman (kleermaker). Dan volgden de huizen hierna omschreven op pag. 18.

Volgens mij staat het pand nog voor een deel rechts op deze foto.
-
- Senior Zoeker
Hier nog een fotootje (uiterst rechts): http://www.opleidingscentrumweb.nl/waddinxveen/pages/image025.html
-
Waddinxveen, Zuidkade
mannenbroeders, het is nog gekker. Niet .... wie woonde er in Waddinxveen, maar wie woont er in Waddinxveen. Misschien mag ik tot mijn verontschuldiging zeggen, dat ik 'import' ben. Al eerder deze avond keek ik of ik het boekje Waddinxveen in oude ansichten heb, maar keek er toen over heen. Het stond tussen mijn Gouda-boeken, waar ik ooit een kleine 10 jaar woonde. Maar alles daar gelaten .... een prachtige oplossing van Jan Spoolder en aangevuld door Peter Smaardijk. Het blijft toch fenomenaal hoe jullie als bijna volwaardige profi-speurders bij dit soort plaatjes de juiste plek weten te vinden. Natuurlijk doet dat bij deze kaart me nog eens extra genoegen. Ik denk dat er van de bebouwing op jullie bewijsplaatjes heel weinig tot bijna niets meer overeind staat (even uit mijn geheugen), ook al kom ik daar bijna nooit, of het moet zijn dat ik over de hefbrug moet. En dan is daar het opletten om niet van de sokken te worden gereden.
-
- Senior Zoeker
Peter, ook bedankt voor de extra bewijsfoto. Die kwam van een site die ik nog niet ken en daar vond ik weer gastkaart G-1666 van Berry ...
En de mooiste bewijsfoto staat natuurlijk weer helemaal achteraan.
http://www.opleidingscentrumweb.nl/wadd ... ge523.html
En de mooiste bewijsfoto staat natuurlijk weer helemaal achteraan.
http://www.opleidingscentrumweb.nl/wadd ... ge523.html