3099 reclamekaart E.J. Renson, Kanaalstraat 70

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17331
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

3099 reclamekaart E.J. Renson, Kanaalstraat 70

Bericht door Arnold Tak »

Jugendstil pbk
mijn vraag: in welke plaats was deze salon voor scheren en haarsnijden gevestigd?
Bijlagen
3099.jpg
E.Petter

Zat wel in Baarn, maar niet in de kanaalstraat

Bericht door E.Petter »

E.J.Renson zat in Baarn in de Nieuwstraat, ik geloof niet dat daar een kanaalstraat is...

http://kranten.kb.nl/view/article/id/dd ... 03%3Aa0019
E.Petter

In 1879 en 1881 in Amsterdam

Bericht door E.Petter »

In 1879 en 1881 zat E.J.Renson op Spuistraat 125 te Amsterdam.

http://kranten.kb.nl/view/article/id/dd ... 04%3Aa0017

Daar is wel een Kanaalstraat...
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

De Kanaalstraat in Utrecht lijkt me meer voor de hand liggen.
wijngaarden
Senior Zoeker
Berichten: 706
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 9:24 pm

utrecht

Bericht door wijngaarden »

adresboek 1931 geeft geen kapper Renson , maar gezien de datering van deze kaart hoeft het weinig te zeggen .
Dit soort kaarten werden aan de klanten gegeven zover ik weet tijdens de kermistijd in een stad of dorp
de vormgeving en de term haarsnijden geeft het geheel het gevoel van 1900-1910.
de naam doet Engels aan en de kapper was van betere stand..zoeken in een betere stad met handelscontacten? :cool:
wijngaarden
Senior Zoeker
Berichten: 706
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 9:24 pm

amsterdam

Bericht door wijngaarden »

inderdaad een betere stad met handelscontacten , dit moet amsterdam zijn , adres boek amsterdam 1930 geeft op kanaalstraat 70 kapper g.koelman . vroegere adresboeken moeten de laatste zet geven :cool:
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Nog wat gegevens: Evert Johannes Renson is geboren op 27 november 1853 in Delft. Op 20 juni 1878 trouwt hij in Amsterdam met Judith Verwijnen. Volgende vermelding van dit echtpaar is in de krant van 15 september 1888, als hun dochter Johanna Jacoba wordt geboren in Baarn. Wij weten dat hij in Baarn kapper is geweest, maar dus hoogstwaarschijnlijk daarvóór in Amsterdam. Het stadsarchief in Amsterdam heeft een gezinskaart van hem. En aangezien op de Kanaalstraat 70 in Amsterdam op enig (later) moment ook een kapper gevestigd is, moet het wel heel raar lopen wil het daar niet zijn...
Arnold Tak
Berichten: 17331
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Amsterdam, Kanaalstraat 70

Bericht door Arnold Tak »

we zullen inderdaad deze reclamekaart als opgelost, dus gelokaliseerd, beschouwen. Kapper Renson verkaste nogal eens. Heel graag dank ik E. Petter, Martin, Sander en Peter voor hun zoekwerk en reacties. Het was me weer een waar genoegen.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Amsterdam”