3624 Peter Kröwel Fahrräder u. Nähmaschinen, rechts tabakswinkel

Plaats reactie
Arnold Tak

3624 Peter Kröwel Fahrräder u. Nähmaschinen, rechts tabakswinkel

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
rechts om de hoek een kapper (Friseur)
straatnaambordje rechts is onleesbaar
Bijlagen
3624 1.jpeg
3624a.jpeg
3624b.jpeg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Bericht door Peter Smaardijk »

Volgens het adresboek van Keulen uit 1930 zat Peter Kröwel op Danzierstraße 95 in Keulen-Mülheim (http://wiki-de.genealogy.net/w/index.ph ... u&page=603). Ik zoek nog naar visueel bewijs.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Volgens hetzelfde adresboek, Straßenverzeichnis, is dit op het kruispunt Danzierstraße, Andreaestraße en Kalk-Mülheimer-Straße. Dit kan alleen als het verlengde van die laatste straat later de naam Schleiermacherstraße heeft gekregen (of dat zo is zoek ik nog na); het is dan hier: http://goo.gl/maps/FI2G1
E. Petter
Senior Zoeker

Bericht door E. Petter »

Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Danzierstraße 95, Keulen-Mülheim

De Kalk-Mülheimer Straße liep in 1930 van de Kalker Hauptstraße naar de Windmühlenstraße, zodat mijn vermoeden dat het noordelijke deel van die straat op enig moment geamputeerd is en de naam Schleiermacherstraße heeft gekregen op waarheid berust. Ik heb geen twijfel meer over deze locatie.

Overigens was er op dat adres in 1930 ook een sigarenhandel, nl. die van Albert Tönnes.
Arnold Tak

Keulen-Mülheim, Danzierstraße 95

Bericht door Arnold Tak »

Peter, ja, WO2 zal hier wellicht zijn sporen hebben achtergelaten. Jouw aanwijzingen laten zo te zien geen reden voor twijfel. Ik zeg je dan ook graag dank voor weer een grensoverschrijdende oplossing. Erwin leefde met je mee op je zoektocht.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in het buitenland”