3627 Rotterdam 99%

Plaats reactie
Arnold Tak

3627 Rotterdam 99%

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
zelf dacht ik aan de Graaf Florisstraat, Grote Visserijstraat, Mathenesserweg aan de kant van de brug, maar het daar niet kunnen vinden
bebouwing heeft er wel van weg, bouwstijl ca. 1920
rechts een gevelsteen (eerste steenlegging?), die helaas niet valt te lezen
als ik het goed lees, zijn de huisnummers 14 en 16, dus aan de zuid- of oostzijde; dus aan de kant van de straat die naar het noorden of het westen kijkt
wie heeft er tijd en zin om mee te zoeken?
Bijlagen
3627.jpeg
Martin Snuverink
Senior Zoeker

Bericht door Martin Snuverink »

Onder de bestaande bebouwing kan ik deze panden niet vinden. Mogelijk zijn zij verloren gegaan bij het geallieerde "Vergeten Bombardement" van 31 maart 1943. Het zoekgebied is dan Tussendijken en Bospolder.
Arnold Tak

Rotterdam, Samuel Mullerstraat 12-20

Bericht door Arnold Tak »

Martin, wat mij niet lukt, dat kan jij wel. Gevoelsmatig wist ik dat het in deze hoek moest zijn, maar kon het niet vinden. Hoe vaak ik met Google Maps door deze straat ben geweest ..... Maar ja, als de panden zijn gesloopt, valt er voor mij weinig te herkennen.
Jouw deskundigheid heeft dan tot het gewenste resultaat geleid. Geweldig hoe jij met Topotijdreis en een grote hoeveelheid vasthoudendheid en topografisch gevoel je vinger op de juiste plek wist te leggen. Een diepe buiging van ontzag en daarnaast een lach van bewondering.
Je maakt me natuurlijk reuze blij met een aanwinst van mijn favoriete wijk het Nieuwe Westen, de wijk waar ik het levenslicht zag. Ik moet er in mijn jonge jaren toch regelmatig doorheen zijn gelopen van mijn woonhuis aan de Hugo Molenaarstraat naar mijn gymnastiekvereniging Ahoy met hun lokaal aan de Rochussenstraat.
Je bezorgt me hiermee een gelukzalig gevoel. Hartelijk dank voor dit alles.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”