4073 straat met links winkel van C. Jamin

Arnold Tak

4073 straat met links winkel van C. Jamin

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
de scheefstaande naam links op de winkeldeur is helaas niet te lezen
de opname blinkt niet uit in scherpte
Bijlagen
4073.jpg
Hans de Haas
Senior Zoeker

Scheveninge Keizerstraat 183

Bericht door Hans de Haas »

Dit is in Scheveningen, deze foto staat ook in de Haagse beeldbank. Is dus niet dezelfde foto, maar wel hetzelfde filiaal Nr HBB 0.36868
Arnold Tak

Scheveningen

Bericht door Arnold Tak »

Hans, sorry, maar ik zie geen overeenstemming tussen je bewijsopname en het zp-tje
Hans de Haas
Senior Zoeker

Bericht door Hans de Haas »

Sorry, je hebt gelijk. Ik had dit bekeken op de PC van mijn zoon en daar kan ik geen 2 plaatjes naast elkaar zetten om te vergelijken. Ik kende die winkel en heb niet gelet op de tekst aan de gevel en domweg aangenomen dat die hetzelfde was! (stom hé, ik vond het gewoon lekker) van meneer Jamin.
jan spoolder
Senior Zoeker

Zeeland?

Bericht door jan spoolder »

Vóór de winkel lijkt een dame met een Zeeuwse klederdrachtmuts te lopen. Jamin had in de 30-er jaren filialen in Middelburg (Lange Delft), Vlissingen (Noordstraat) en Goes (Kerkstraat). Middelburg zou kunnen maar ik heb geen bewijs gevonden.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Bericht door Peter Smaardijk »

Ik ga voor de Lange Kerkstraat in Goes...
Antoon Bosselaers
Junior Zoeker

Bericht door Antoon Bosselaers »

Ja, het is de Lange Kerkstraat in Goes, in de richting van de Klokstraat (met de Markt dus achter je). Op recordnr. 21674 van de Beeldbank Zeeland zie je links dezelfde panden als op het ZP achter en rechts van de man op de voorgrond.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Zie http://digitaal.zeeuwsebibliotheek.nl/f ... 3b3459b0e2. Volgens mij van links naar rechts Albert Heijn, Simon de Wit, Bat'a en dan Jamin. Dit pand is vijf ramen breed. Vervolgens een pand van drie ramen, waarvan de eerste verdieping iets lager ligt dan bij Jamin. Vervolgens een pand met drie ramen op de eerste en drie op de tweede verdieping, en dan een pand met drie ramen op de eerste en twee ramen op de tweede verdieping. Ik denk dat ik dat ook op het zoekplaatje zie.

Op http://digitaal.zeeuwsebibliotheek.nl/f ... dee8b7bd6d zie ik ook een uithangbord aan het rechter buurpand van Jamin, dat ik ook op het zoekplaatje zie (rechts van het middelste raam op de eerste verdieping).
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Het pand is nu smaller, maar waar is Jamin nu gevestigd? http://goo.gl/maps/Cb0O8
E. Petter
Senior Zoeker

Bericht door E. Petter »

In 1952 is de winkel van Jamin in Goes afgebrand...
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Zeeland”