4134 dorpsfeest bij molentje

Plaats reactie
Arnold Tak

4134 dorpsfeest bij molentje

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
op de achterzijde in potlood: Krimpen aan de Lek + 1910
wordt door verzamelaar niet als zodanig herkend
Bijlagen
4134.jpg
4134a.jpeg
4134b.jpeg
4134c.jpeg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Bericht door Peter Smaardijk »

Geen flauw idee of dit kan, maar ik vind in een adresboek van 1910 van R'dam op de Charloisse Kerksingel 60 een winkel van de Wed. G. Keller...
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Op de Ch. Kerksingel kwam het Molenslop uit, en dat staat natuurlijk onder het molentje...

Een bijzondere foto van een heel oud stukje Charlois!
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Arnold Tak

Charloissche Kerksingel

Bericht door Arnold Tak »

Peter, wat een prachtig begin van deze dag. Je verrast me met een geweldige oplossing. Charlois! Wie had dat gedacht? Knap dat je uit de gestileerde letters de naam G. Keller wist te halen. Nu ik het weet, zie ik het ook (pas).
Feest rond de Molenslop. De kaart heeft een gedeelde achterzijde. Aangenomen mag worden dat het feest na 1906 plaatsvond. De kaart is zeker origineel, geen herdruk of overdruk. Een fantastische aanwinst op mijn Rotterdamverzameling.
Ingrid
Senior Zoeker

Bericht door Ingrid »

Wow! wat een mooi resultaat. Congrats, Peter.
Ingrid
Senior Zoeker

Bericht door Ingrid »

Ik denk dat het de feestelijkheden betreft ter gelegenheid van de Onafhankelijkheidsfeesten van 1913. Een uitgebreide reportage, met name ook over de inspanningen die zich de bewoners van het Molenslop met geringe geldmiddelen wisten te bereiken, vindt men in het Rotterdamsch Nieuwsblad van 19 november 1913: http://www.delpher.nl/nl/kranten/view?c ... 21%3Aa0108.

Interessant is de uitleg van de versiering aan de ingang van de straat: het gaat om molen De Vrijgemael, eigendom van de eveneens afgebeelde figuur van Gijsbrecht Karel van Hoogendorp, een van de grondleggers van het koninkrijk.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”