belijnde ongelopen fotokaart
de kar staat voor de deur van ?.M. de Jonge, barbier op huisnummer 199
2657g handkar aardappelen, groenten en fruithandel ?. Lewestijn Azn.
-
-
- Senior Zoeker
Aalsmeer?
Op http://www.europese-bibliotheek.nl/nl/boeken/Aalsmeer_in_oude_ansichten_deel_1/100-100010/artikel/5: De Zijdstraat, gezien naar de richting Dorpsstraat. Links een gedeelte van het oude pand J. M. de Jonge, [...]. Het woon- en winkelhuis van J. M. de Jonge, barbier en tabaksartikelen, tevens fotograaf, aan wiens foto's vele ansichten te danken zijn.
Volgens advertentie in het Limburgsch Dagblad van 13 maart 1948 op nr. 80. Fotografisch bewijs (nog) niet gevonden.
Volgens advertentie in het Limburgsch Dagblad van 13 maart 1948 op nr. 80. Fotografisch bewijs (nog) niet gevonden.
Van Martin Snuverink
De veronderstelde oplossing van Peter is juist. Toevallig ben ik in het bezit van ‘Aalsmeer in oude ansichten’ en kon dus gemakkelijk nagaan of het klopt. Het huis is er niet meer. De Zijdstraat is verworden tot een foeilelijke winkelstraat. Er is niets meer van te herkennen. Ik heb geen andere bewijsbeelden gevonden. Een scan uit Aalsmeer iOA heb ik toegezonden.
-
Aalsmeer, Zijdstraat
Peter Smaardijk weet weer de gezochte locatie te vinden. Over oplossingsgericht bezig zijn gesproken. Dat is op jou toch wel heel sterk van toepassing. Martin kwam nog met (bovenstaand afgebeeld) aanvullend bewijsmateriaal.
Wat een schitterend plaatje, dan nu ook met de juiste localisering. Hiermee levert dit verdwenen straatbeeld met ambulante handel natuurlijk een prachtige bijdrage aan ons met zorg te koesteren historisch erfgoed.
Wat goed dat we met zijn allen op deze manier het door onze voorouders aan ons toch wel slordig en ongedocumenteerd doorgegeven beeldmateriaal weer de waarde geven die het toekomt.
Wat een schitterend plaatje, dan nu ook met de juiste localisering. Hiermee levert dit verdwenen straatbeeld met ambulante handel natuurlijk een prachtige bijdrage aan ons met zorg te koesteren historisch erfgoed.
Wat goed dat we met zijn allen op deze manier het door onze voorouders aan ons toch wel slordig en ongedocumenteerd doorgegeven beeldmateriaal weer de waarde geven die het toekomt.