2657g handkar aardappelen, groenten en fruithandel ?. Lewestijn Azn.

Plaats reactie
Arnold Tak

2657g handkar aardappelen, groenten en fruithandel ?. Lewestijn Azn.

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
de kar staat voor de deur van ?.M. de Jonge, barbier op huisnummer 199
Bijlagen
2657g.jpg
2657ga.jpg
2657gb.jpg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Aalsmeer?

Bericht door Peter Smaardijk »

Op http://www.europese-bibliotheek.nl/nl/boeken/Aalsmeer_in_oude_ansichten_deel_1/100-100010/artikel/5: De Zijdstraat, gezien naar de richting Dorpsstraat. Links een gedeelte van het oude pand J. M. de Jonge, [...]. Het woon- en winkelhuis van J. M. de Jonge, barbier en tabaksartikelen, tevens fotograaf, aan wiens foto's vele ansichten te danken zijn.

Volgens advertentie in het Limburgsch Dagblad van 13 maart 1948 op nr. 80. Fotografisch bewijs (nog) niet gevonden.
Niet Geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet Geregistreerd »

De veronderstelde oplossing van Peter is juist. Toevallig ben ik in het bezit van ‘Aalsmeer in oude ansichten’ en kon dus gemakkelijk nagaan of het klopt. Het huis is er niet meer. De Zijdstraat is verworden tot een foeilelijke winkelstraat. Er is niets meer van te herkennen. Ik heb geen andere bewijsbeelden gevonden. Een scan uit Aalsmeer iOA heb ik toegezonden.
Arnold Tak

Aalsmeer, Zijdstraat

Bericht door Arnold Tak »

Peter Smaardijk weet weer de gezochte locatie te vinden. Over oplossingsgericht bezig zijn gesproken. Dat is op jou toch wel heel sterk van toepassing. Martin kwam nog met (bovenstaand afgebeeld) aanvullend bewijsmateriaal.
Wat een schitterend plaatje, dan nu ook met de juiste localisering. Hiermee levert dit verdwenen straatbeeld met ambulante handel natuurlijk een prachtige bijdrage aan ons met zorg te koesteren historisch erfgoed.
Wat goed dat we met zijn allen op deze manier het door onze voorouders aan ons toch wel slordig en ongedocumenteerd doorgegeven beeldmateriaal weer de waarde geven die het toekomt.
Bijlagen
Aalsmeer_Zijdstraat_ca 1925 001.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Noord-Holland”