0608 straatwand bij straathoek

Arnold Tak

0608 straatwand bij straathoek

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart (op de achterzijde verder geen enkel opschrift)
strandstoel op balkon onder markies
het pand links ervan vertoont duidelijke Jugendstil elementen (Art Nouveau)
ik weet niet waarom en heb daar ook geen bewijs voor, maar iedere keer als ik deze kaart zie heb ik daar een ietwat Vlaams (mogelijk kustplaats) gevoel bij
Bijlagen
0608.jpg
0608.jpg (127 KiB) 1622 keer bekeken
Wim
Senior Zoeker

Bericht door Wim »

Rechts achter de struiken is een gedeelte te zien van wat mij een reclamebord lijkt. Rotatie en dan een A? Valt hier nog een aanwijzing uit te halen Arnold?
Arnold Tak

Bericht door Arnold Tak »

hallo Wim,
ik heb nog even gekeken naar een mogelijk reclamebord achter de struiken rechts
als ik er nogeens een loep opzet, dan zie ik dat het net is of er letters staan, maar het is een takje met kleine bladeren dat die indruk wekt
wijngaarden
Senior Zoeker

Bericht door wijngaarden »

Deze kaart heb ik zelf ook in bezit , het vlaamse gevoel kan komen door de jugendstil elementen en de gevel welke van natuursteen (zandsteen ) blokken is gemaakt .

het strandgevoel had ik ook... de straat lijkt iets lager te liggen tov van het pand , daarnaast is er een balkon een echte rieten strandstoel te zien .
echter rechts zijn weer hoger bladeren te te zien , dat verwacht je niet snel gelijk aan het strand

de rechterhoek heeft een wat vreemde uitbouw ? torentje ..

de linker vlaggemast heeft omwindsels

intrigerende kaart van een herkenbaar huizenblok..

oostende blankenberge ??
Niet geregistreerd

Niet in België

Bericht door Niet geregistreerd »

Deze huizen wekken op mij een volstrekt Nederlandse indruk. In België zijn schuiframen en naar buiten openslaande deuren en ramen ongebruikelijk, wat niet wil zeggen dat ze daar helemaal niet voorkomen. Een enkel strandstoel kan verdwaald zijn en hoeft niet op een badplaats te duiden.
Martin Snuverink
Niet geregistreerd

Het is niet te constateren dat hier een straathoek is. Het kan ook een tussenruimte tussen twee blokken zijn. Huizen van deze trant komen wel voor in Scheveningen (Badhuisweg, Doornstraat, Belgische Park). Dit is echter vrijwel zeker niet in Scheveningen.
Martin Snuverink
Wim
Senior Zoeker

Helmstraat Den Haag

Bericht door Wim »

Na me een tijdje over dit zoekplaatje gebogen te hebben en vergeefs gezocht te hebben op het internet, ben ik op de fiets gestapt. Niet om deze huizen te zoeken, althans niet bewust. Op de Scheveningseweg zag ik vanuit een ooghoek een inspringende hoek en jawel... eindelijk gevonden! Het is de Helmstraat in het Haagse Statenkwartier, links nummer 3.

Voor wie zich afvraagt waarom het zandsteen geschilderd is, voeg ik nog een opname bij van 9 april 2004.
Bijlagen
helmstraat.jpg
helmstraat.jpg (168.15 KiB) 1508 keer bekeken
helmstraat2004.jpg
helmstraat2004.jpg (244.1 KiB) 1517 keer bekeken
Niet geregistreerd

van Martin Snuverink

Mooi gevonden, Wim. Ondanks dat ik dit punt vele malen gepasseerd ben heb ik het niet herkend. Het is dus inderdaad geen straathoek, zoals ik in mijn reactie van 12 /08/2008 al had gesuggereerd. Toen heb ik ook de Doornstraat genoemd die vlak om de hoek ligt. Foei Martin.
Volgens mij is dit overigens geen Den Haag Statenkwartier, maar Scheveningen.
Hans de Haas
Senior Zoeker

Bericht door Hans de Haas »

Ook ik had het gevoel dat dit Den Haag was en heb vergeefs gezocht aan de Badhuisweg waar het dus niet is. Zat ik toch een stukje uit de buurt!
Wim
Senior Zoeker

Bericht door Wim »

Martin, het Statenkwartier loopt tot aan de Duinstraat.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Den Haag”