2595 kabinetfoto met huizen langs een vaart

Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Bericht door Peter Smaardijk »

Ik vind het moeilijk hier iets zinnigs over te zeggen, behalve dan dat Langeraar niet uitgesloten is. Ik zit dan wel met dat torentje (of is dat het niet?). Overigens is ook Zevenhoven nog niet uit te sluiten, en persoonlijk wil ik ook Wilnis nog niet helemaal uitsluiten. Ook daar kwam/komt langs (een deel van) de hoofdstraat een sloot voor. Foto's zijn dun gezaaid, maar het moet gezegd dat ik nog niet heel intensief aan het zoeken ben geweest.
Niet Geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet Geregistreerd »

Het zoekplaatje vertoont even verderop een bocht of knik naar links. Van dorpen met een wetering links van de dorpsweg komt zo’n knik niet voor in Vinkeveen, Wilnis, Mijdrecht. Wel in Nieuwkoop, Langeraar, Zevenhoven.
Andere dorpen die ik heb bekeken en afgewezen zijn Roelofarendsveen, Aarlanderveen, Noorden (Noordse Dorpsstraat), Noorden (Voorweg/Simon van Kapelweg), Nieuwveen, Aalsmeer, Kudelstaart, Zegveld.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker

Re: 2595 kabinetfoto met huizen langs een vaart

Bericht door Peter Smaardijk »

Toch is dit de Dorpsstraat in Nieuwkoop, ongeveer vanaf de Teuntjesbrug richting het centrum, zie https://beeldbank.hgnieuwkoop.nl/cgi-bi ... /05249.jpg waar de ingezwenkte lijstgevel goed te zien is en ook het geveltje ervoor. ook het pand op de voorgrond is te zien, op het zoekplaatje nog zonder dakraampje. Zie ook https://beeldbank.hgnieuwkoop.nl/cgi-bi ... /00207.jpg, waar boven het raampje in de zijmuur van datzelfde pand een wit blokje te zien is.
Arnold Tak

Re: 2595 Nieuwkoop, Dorpsstraat

Bericht door Arnold Tak »

bijna 13 jaar na het plaatsen van dit zp-tje dan toch het definitieve uitsluitsel. Peter, toen al was je van mening dat het Nieuwkoop was, een soortement thuiswedstrijd. Martin ging zelfs met je mee, maar er bleef toen toch nog enige twijfel. Jacques Laureys mengde zich ook in de zoektocht. Wat kan een mens zich dan verkneukelen als uiteindelijk blijkt dat je het destijds al bij het juiste eind had. Ook nu weer ..... de aanhouder wint. Het blijft genieten met wat er allemaal op deze site wordt gepresteerd en welke mooie ervaringen er worden opgedaan. Met liefde dank ik mijn superpuzzelaars.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Zuid-Holland”