8982 wsch. Rotterdam, kade, ijzeren staketsel

Plaats reactie
Arnold Tak

8982 wsch. Rotterdam, kade, ijzeren staketsel

Bericht door Arnold Tak »

ioa8982.jpg
belijnde ongelopen fotokaart
op de grond liggen diverse ijzerenstaven, straatlantaarn op terrein
Sicco Fockens
Senior Zoeker

Re: 8982 wsch. Rotterdam, kade, ijzeren staketsel

Bericht door Sicco Fockens »

Dit lijkt me meer met scheepsbouw te maken te hebben dan met overslag. Een beetje het idee van een brugkraan die scheepssecties die opzij van de helling worden gebouwd, op de helling plaatst.

Aan de overkant van de rivier zijn portalen te zien die volgens mij te licht zijn om als laadgerei op een schip te staan, maar er was enkele jaren geleden een zoekplaatje met een gebouwencomplex, omgeven door stapels houten balken, en veel volk ervoor. Daar stonden ook wat aparte lichtmasten op. Weet iemand dit plaatje te vinden?
Adriaan
Senior Zoeker

Bericht door Adriaan »

Bedoel je deze: viewtopic.php?t=14828 ?

Arnold: ik krijg een verwijzing naar mijn 8004g - er gaat dus volgens mij iets niet goed
Sicco Fockens
Senior Zoeker

Bericht door Sicco Fockens »

Yes, dank je! Andere palen helaas.
Paul
Senior Zoeker

Bericht door Paul »

1938 portaalkraan die gebruikt werd bij de bouw van de maastunnel. Vermoedelijk dus op het chairlois(ch)ehoofd.

https://hdl.handle.net/21.12133/9E9B086 ... 48E1BD1946

p.s.Een "ijzeren staketsel" heeft een wat minder positieve klank Arnold. Er is ook hier immers hard geploeterd en gezwoegd. Dankzij zulke innovatieve constructies was dat al weer een stuk minder.
Arnold Tak

Re: 8982 Rotterdam, wsch. Charloiss(che) Hoofd

Bericht door Arnold Tak »

Paul, hartstikke bedankt voor je oplossing. Toch kom ik heel graag terug op jouw zinsnede "minder positieve klank". Ik kan in mijn ogen nooit "minder positief" zijn, want mijn vader heeft destijds nog als timmerman meegewerkt aan de bouw van de Maastunnel. Hij was een nijvere kerel, want ook bij de bouw van bijv. Diergaarde Blijdorp en het Feyenoordstadion (destijds nog met een y) liet hij menig zweetdruppeltje. Ik ben juist wel een beetje trots waaraan hij mee ploeterde en zwoegde en wat er nog steeds staat. Ja, bouwvakkers laten iets na, zoals hij, in tegenstelling tot mijn gerommel in de financiële wereld. Maar dat het ijzeren staketsel deel uitmaakte van de bouw van de Maastunnel, ik kon dat niet bevroeden. Des te leuker voor mij dat je het zp-tje wist te plaatsen. Ik dank je dan ook heel hartelijk, zeker als het nu wat dichterbij me komt en ligt.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”