1179 oude huisjes bij een bruggetje
-
1179 oude huisjes bij een bruggetje
groot formaat PBK uitgave 1956 met als tekst: Schoonheid der lage landen en als subtekst: Scheefgezakte huisjes dromen aan de weg
- Bijlagen
-
- 1179.jpg (106.07 KiB) 1434 keer bekeken
-
reactie aan Martin
Martin, qua 'techniek' en 'software' van deze site weet ikzelf niets
ik heb je vraag/opmerking daarom doorgeleid naar Paul Wink, de geestelijke vader van 'inoudeansichten'
als ik meer weet, laat ik dat vanzelfsprekend even aan je weten
ik heb je vraag/opmerking daarom doorgeleid naar Paul Wink, de geestelijke vader van 'inoudeansichten'
als ik meer weet, laat ik dat vanzelfsprekend even aan je weten
-
reactie ovaal huisnumerbordje
Martin, heel goed gezien. Die blauwe kijkers van je werken voortreffelijk. Ik denk bijna zeker te zien dat er huisnummer 129 staat. Dan ga je mogelijk al snel denken aan Schiedam of Kethel, toch? Of sla ik de plank weer volledig mis?
-
- Zoeker

http://gemeentearchief-schiedam.pictura ... &Itemid=26
nr:07487 en 07467
- Bijlagen
-
- Picture 1.jpg (17.36 KiB) 1389 keer bekeken
-
- Picture 3.png (112.11 KiB) 1382 keer bekeken
-
- Zoeker
Wel merkwaardig dat de huisjes die daar aan de Schie liggen door het gemeentearchief van Schiedam als 'huis te riviere' worden betiteld terwijl er in de binnenstad van Schiedam ook een 'Huis te riviere' aanwezig is en waar de stad notabene zijn oorsprong aan te danken heeft. (Aleid van Avesnes bouwde aan de mond van de Schie een stenen huis, thans ruïne, zie foto's).
Heel verwarringwekkend.
Heel verwarringwekkend.
-
- Zoeker
Huis te riviere oftewel huis Mathenesse ligt in het centrum van Schiedam en heeft verder dan de naam niets te maken met het zpl. Het zal gewoon een naam zijn geweest die in de volksmond is ontstaan vanwege de ligging. Bijgaande een kaart met de locatie van het zoekplaatje uit 1868.
- Bijlagen
-
- 1868 cropped.jpg (132.34 KiB) 1392 keer bekeken
-
- Zoeker
huis te riviere
ik heb de vondst ook niet tegengesproken, alleen gezegd dat het verwarringwekkend is.
Dat die huisjes als zodanig zijn betiteld ben ik (afkomstig uit die hoek) nooit tegengekomen, het 'Huis te riviere' in het centrum van Schiedam is daarentegen een begrip. Vandaar.
Dat die huisjes als zodanig zijn betiteld ben ik (afkomstig uit die hoek) nooit tegengekomen, het 'Huis te riviere' in het centrum van Schiedam is daarentegen een begrip. Vandaar.