0772 opslag plaats van diverse grondstoffen langs kanaal
-
0772 opslag plaats van diverse grondstoffen langs kanaal
ongelopen belijnde fotokaart
links op de achtergrond N.V. Indische Teak- en Hardh met links ervan de zeilen van een bootouthandel
kiepkarrtejs op rails voeren de grondstoffen zoals kolen en diverse soorten zand aan welke worden gestort tussen schotten
links op de achtergrond N.V. Indische Teak- en Hardh met links ervan de zeilen van een bootouthandel
kiepkarrtejs op rails voeren de grondstoffen zoals kolen en diverse soorten zand aan welke worden gestort tussen schotten
- Bijlagen
-
- 0772.jpg (107.19 KiB) 1725 keer bekeken
-
- 0772a.jpg (54.14 KiB) 1722 keer bekeken
-
- Senior Zoeker
-
- Senior Zoeker
Amsterdam, Distelweg
Papaverweg 37-39 was naast de Fokker-fabriek (Papaverweg 35). Mogelijk zien we de Fokkerfabriek rechts. Ervoor loopt dan het eeuwig doodlopende Johan van Hasseltkanaal. Op de voorgrond zien we dan de terreinen gelegen aan de Distelweg. Dit lijkt hier een bouwerij of een bouwwerf, maar het kan ook het (latere) bedrijf van de Hollandse Beton Maatschappij zijn (Distelweg 80-82).
Ondanks het zeilschip, maar dank zij het huis met piramidedak lijkt de foto mij van na 1920.
Op de site van het Stadsarchief heb ik geen bewijsbeelden kunnen vinden, maar ik ben ervan overtuigd dat we goed zitten.
Martin Snuverink
Ondanks het zeilschip, maar dank zij het huis met piramidedak lijkt de foto mij van na 1920.
Op de site van het Stadsarchief heb ik geen bewijsbeelden kunnen vinden, maar ik ben ervan overtuigd dat we goed zitten.
Martin Snuverink
-
- Senior Zoeker
Toch nog even naar de Papaverweg gekeken op de Beeldbank Amsterdam. Onderstaande link aanklikken, de foto maximaal vergroten, en aan de horizon zien we de houtstek en de hallen van het zoekplaatje overdwars verschijnen.
http://beeldbank.amsterdam.nl/index.php ... 0009013223
http://beeldbank.amsterdam.nl/index.php ... 0009013223
-
bedankt!
Martin, Sander en Dik, wat een samenwerking en wat een resultaat!
-
- Senior Zoeker
Waarnemingsfout?
Zonder aan de juistheid van de oplossing te twijfelen moet me van het hart dat Dik Kralt de door hem bedoelde foto waarschijnlijk verkeerd beoordeeld heeft. Op deze foto zien we de Papaverweg op de voorgrond, dan het Van Hasseltkanaal en ten slotte het terrein langs de Distelweg. Op het zoekplaatje is het juist andersom. Dus op het zoekplaatje staat de houtloods aan de Papaverweg en op het archiefplaatje staan de 2 loodsen juist aan de Distelweg. Het zoekplaatje kijkt naar het noorden en de archieffoto naar het zuiden.
-
- Senior Zoeker
Martin,
Volgens mij is de foto van het zoekplaatje min of meer naar het noorden genomen. De foto van de BBA is niet naar het zuiden, maar naar het oosten genomen. Op de foto van de BBA zien we na de bouwput, een onbebouwd terrein, dan de houtloods overdwars en dan, in de lengterichting daarachter, drie loodsen, van rechts naar links eerst de kleinere witte loods en dan de twee grotere loodsen. Als jij het anders ziet, hoor ik dat ongetwijfeld.
Volgens mij is de foto van het zoekplaatje min of meer naar het noorden genomen. De foto van de BBA is niet naar het zuiden, maar naar het oosten genomen. Op de foto van de BBA zien we na de bouwput, een onbebouwd terrein, dan de houtloods overdwars en dan, in de lengterichting daarachter, drie loodsen, van rechts naar links eerst de kleinere witte loods en dan de twee grotere loodsen. Als jij het anders ziet, hoor ik dat ongetwijfeld.
Dik heeft helemaal gelijk
Dik, je hebt het perfect gezien. Er is niets aan toe te voegen dan dat ik totaal verkeerd gekeken heb. Vandaar het pictogram!
Martin Snuverink
Martin Snuverink